Mondeó gázosítása

2017.02.19. 14:58

Tisztelt Cím!

Egy 2002-es 1.8-as benzines 110 lóerős Ford Mondeó-t szeretnék LPG-re átalakítani, de egy cikk szerint ez motorhibához vezet. Szeretném megtudni az Ön véleményét a fenti cikk és átalakítás ügyében.

Tisztelettel: Puszta Béla

Kedves Béla!

Az átalakíthatóság tekintetében megoszlanak a vélemények. Én leírom a miénket, ez azonban egy a sok közül, azt Önnek kell megítélnie, mennyire tartja hitelesnek. Az Ön által linkelt cikkben is szerepel az ólom nélküli használat a korszerű motorok esetében. Épp ebből kiindulva gondolom azt, hogy alapvetően anyagminőség eltérésekről beszélünk akkor, amikor egyes típusok átalakíthatóságát kétségbe vonjuk.

Mi azt gondoljuk, hogy a helyes beépítés, a gázrendszer tökéletes beállítása, valamint az ésszerű használat és szervizelés garantálja, hogy a még erre érzékenyként deklarált motorok is hibamentesen működjenek LPG gázzal. Az első két tételről komplett cikket írtunk

Ésszerű használat alatt értjük azt, hogy figyelembe kell venni ezen motorok esetében , hogy gázüzemben kicsit mindenképpen nagyobb a termikus terhelés. Vagyis nem célszerű 90%-os terheléssel hosszú autópálya szakaszokat megtenni, mert ez nem kalmopirin a motor számára gázüzemben(sem). Fontos, hogy a hidraulikus szelephézag kiegyenlítéssel nem rendelkező motorok esetében történjen rendszeres, és a gyári periódusnál jóval gyakoribb szelephézag ellenőrzés ( 2 x egymás után 15-20.000 km után, majd kellő tapasztalat birtokában meghatározható a végleges periódus). Ez garantálja, hogy a hézag elfogyásából keletkező szelep beégést meg tudjuk előzni.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.