Gyújtás- vagy égéskimaradás?

2017.07.27. 15:22

Tisztelt LPG Doktor!

Nos, hol is kezdjem. 2016 márciusában vásároltunk egy Opel Astra G 1.4 Twinport (Z14XEP), 2006-os évjáratú használt autót Zavoli LPG-vel.(2012-ben szerelték be) A baj 2016-os év végén kezdődött, még a tél beállta előtt, ugyanis menet közben, gázüzemen, elkezdett rángatni az autó, majd gyorsuláskor is kezdte ezt csinálni, aztán már minden gázadáskor, előzni elég kockázatos volt mert alig ment az autó úgy rángatott,majd aztán olyan 80-90-es tempónál a motorhiba jelző villogni kezdett, a motor pedig fulladós hangot adott ki, félre álltunk vele de nem állítottuk le a motort és azt láttuk, hogy a fordulatszámmérő olyan 350 és 1000 közt ugrált.

Újraindítás és ment megint szépen egy jó pár száz km-ig. Majd egyre sűrűbben kezdte el ugyanezt csinálni, olyannyira hogy mára már az első indításnál 5 másodperc elteltével megint csinálta(és indításnál még ugye benzinen van), szó szerint reszketett az autó (úgy rázott). Voltunk LPG szerelőnél, több gázt adott neki ezt mondta, ezután egy darabig mintha megoldódott volna de sajnos újra előjött a hiba. Megannyi szerelőnél voltunk, mindenki mást mondott és egymást fikázták, hogy nem jól nézte ezt, nem jól nézte amazt, és végül nem oldódott meg a probléma...Kiolvasáskor többszörös gyújtáskimaradást, valamint 1,2,3,4-es hengernél gyújtáskimaradást írt.

Átnézték, katalizátor tökéletes, légtömegmérő is, gyújtótrafó sor is, gyertyák is mind rendben vannak, mindet cseréltük és próbáltuk hogy ez lesz-e a baja de nem, felső holtpont jeladó ki lett cserélve, lambda szonda is remekül üzemel, motorja nincs kihajtva.

Mára odáig jutottunk, hogy néha a gáz be-ki kapcsolójával egyszer nem tudjuk visszaváltani benzinre, vagy éppen nem tudjuk bekapcsolni a gázt. Újraindítás, és megint tudjuk váltani egy darabig majd megint meghülyül, azt viszont észrevettem ha átvált magától a gázra akkor jön ez a motorhiba jelző villogás és az autó reszketése és elerőtlenedése, alig bír menni, ugrál, megtorpan. Elnézést ha valamit rosszul fogalmazok, nem ismerem annyira az alkatrészeket csak hallom amiket mondanak a szerelők,teljesen tanácstalan vagyok, egyik szerelő se tudja mi a baja vagy nem akar vele foglalkozni abszolút.

Válaszukat előre is köszönöm!

Kedves Kristóf!

A története sajnálatos, de sajnos nem ritka. A jelenséget több hibaforrás is okozhatja. Ennek célszerű megfelelő diagnosztikai módszerrel a végére járni ahelyett, hogy az alkatrészek cserélgetésével próbálunk eredményt elérni.

A mások fikázása által se láttam még sok autót meggyógyulni, így ez nem csak etikátlan, hanem felesleges is. Javaslom elsőként az oszcilloszkópos diagnosztikát. Ennek segítségével a motor valós állapotáról, a perifériák és kiegészítő berendezések (szenzorok, injektorok, stb.) állapotáról is egyértelmű tájékoztatást kapunk. A hibás alkatrész így szűrhető ki teljes biztonsággal. A feltételezett hiba lista igen hosszú, így ez a megoldás a célravezető mindenképpen. A teljesség igénye nélkül: gyújtás rendszer bármely eleme, gázinjektor, gázvezérlő ecu, esetleg szélsőséges esetben szelep beégés. Ezek ind okozhatnak hasonló tüneteket, így találgatás helyett válassza inkább a biztos megoldást!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.