Néha fullad a Megane

2018.02.02. 12:17

Tisztelt LPG-doktor!

Egy éve vásároltam Németországból 2001-es évjáratú Renault Megane 1.4 16V benzines autómat. PRINS nevű LPG rendszer üzemel benne, meg idáig kifogástalanul, (12 000 km) egy hónapja jelentkezett a baj. Egyszer egyszer előfordult, hogy lefulladt, de nem volt gond az indítással, volt gyertya- és szűrőcsere. De a helyzet csak romlott, nem javult.

A szűrök cseréje után van, hogy rángat az autó gáz üzemben. Ha megállok, akkor leesik az alapjárat kb. 500 rpm-ig, majd hirtelen felmegy, és ingadozik. Ha közben nyomok egy kis gázt, akkor van eset hogy megjavul, és stabilizálódik, de többségében leáll a motor,és visszavált benzinre. Ha a motort újra indítom, akkor megy tovább gázzal. Van olyan,  amikor csak egyszer kell újra indítsam, és van olyan hogy többször is egy nap! Ha átkapcsolok benzinre, akkor nem fordul elő. És egy utolsó kérdés, a gyertyahézag mennyi a gáznál és lehet-e kondenzvíz?

Köszönettel:Tibor

Kedves Tibor!

A jelenséget több dolog is okozhatja, az se biztos, hogy egyidejűleg csak egy hibaforrás van jelen az autójában. A trafók állapota alapvetően határozza meg a gyújtás minőségét.A gyertyahézag gázüzemben 0,7-0,8 mm között optimális, de a legtöbb esetben a gyári hézaggal is kiválóan működnek a motorok.

Az Ön esetében az alapjárati rendszer elkoszolódása - a pillangószelepet is beleértve - okozhatja a bajt. Ha korábban nem ment volna hibátlanul a gázrendszer, javasolnám az injektorok utáni gázcsövek hosszának ellenőrzését is ( maximum 10 cm hossz és egyenlő hosszúság minden hengernél ). Ha biztosra akar menni, nem ártana egy - az OBD diagnosztikánál megbízhatóbb - diagnosztikai módszerrel megvizsgálni a motor és periférák állapotát. Mi ezt digitális oszcilloszkóp segítségével végezzük , íme a link, ahol többet tudhat meg róla.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu