D-ben ingadozik az alapjárat

2018.05.25. 10:48

Üdvözlöm!

Már kb. féléve tart nálam ez a jelenség, hogy piros lámpánál várakozva, az automataváltóm D állásban és féken állva várakozok, és közben olyan 10 másodpercenként ingadozik az alapjáratom 600-700 fordulatszám között és közben érezhetően rángat az autó.

Ahogy hintázik a fordulatszám mutató fel-le, közben az autó is minimálisan rángat. Ezt leginkább üzemmeleg állapotban csinálja, hidegen nem. Viszont, ha N vagy P állásban van a kar, akkor minden tökéletes. Az autó egyébként egy 98-as BMW e36 320i-ról lenne szó, 220 000 km-es futással. Nagyon tanácstalan vagyok, és bízom benne maga segít ebben. Nagyon várom a válaszát, előre is köszönöm szépen!

Üdv. Ádám

Kedves Ádám!

A téma örökzöld. A hiba lehet benzines vagy gázos eredetű, mindkettőt illik megvizsgálni. Benzines oldalon a pillangószelep és az alapjárati rendszer koszolódása szokott ilyen örömöket szerezni.

Gázos oldalon más a helyzet. Itt a szakszerűtlen mechanikai munkától a helytelen rendszer konfigurációig sok minden lehet okozó. Érdemes elszakadni a hagyományos diagnosztikai módszerektől az egyértelmű diagnózis érdekében.

Digitális oszcilloszkóp segítségével a motor működtetésének összes eleme vizsgálható, legyen az elektronikai mérés vagy egyes mechanikai elemek vizsgálata! Sokan az oszcilloszkóp szó hallatán kizárólag elektronikai elemek vizsgálatára gondolnak, ez azonban nem igaz.

Az általunk is használt módszer lényege, hogy különböző helyeken pozicionált szondák segítségével mechanikai méréseket konvertálunk oszcillogrammá. Így grafikusan válik láthatóvá többek között a szívócsőben lévő gázlengés épp úgy, mint a kipufogóban, de akár az üzemanyag nyomás is könnyen szemrevételezhető ezzel a módszerrel. Az injektorok állapota is azonnal kiderül, nem kell rébuszt fejteni, vagy orrba-szájba vaktában alkatrészeket cserélgetni. Itt olvashat többet a módszerről.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu