Gázos Lancert vettem, mit tegyek?

2018.10.14. 10:35

Kedves LPG-doktor!

Nemrég vásároltam egy Németországból behozott Mitsubishi Lancer-t (2005 évjárat), amelybe PRINS VSI rendszert szereltek 2009-ben. Az autó szervizkönyvek szerint 95 000 km-t futott a beszerelés óta, most 135 000 km-nél áll a mutató. Én még csak benzin üzemben használtam.

Kérdéseim: Milyen szervizeket ajánlott elvégezni a gázrendszeren (vagy azzal kapcsolatban az autó többi részén), ha az ember gázrendszerrel szerelt használt autót vett és nem biztos a gépjármű előéletében? Pl.:

Gyártó ajánlása szerint 75 000 km-ként szűrőt kell cserélni.

Olvastam, hogy 10 évig használhatóak a tartályok utána ismételt szilárdsági ellenőrzés kell. Ez tartály cserét is jelent esetek többségében vagy általában tovább üzemeltethetőek az újrapróbázott tartályok?

Szelephézag állítás: szükséges-e minden autónál időközönként ellenőriztetni?

Rendszer tisztítása, finomhangolása egyéb szükséges-e?

Összességében, érdemes ilyen öreg autónál erre költeni vagy érdemesebb megválni a gázrendszertől esetleg jobb átalakítani a PRINS-t egy itthon könnyebben szervizeltethető gázrendszerre?

Üdv, Dani

Kedves Dani!

A szűrőcsere nagyon fontos, de nem 75, hanem 20-25 ezer kilométerenként!

A hatályos rendelkezések értelmében már nincs mód a tartályok érvényességét kitolni, ezért 10 év után csere a megoldás.

Szelephézagot - amennyiben nem hidrotőkés a jármű szelepvezérlése - érdemes 30-40 ezer kilométerenként ellenőrizni. Egy jól beállított rendszert nem kell többé hangolni.

Érdemes azonban az időszakos szervizek alkalmával meggyőződni a névleges gáznyomás alakulásáról. Ha ez nincs rendben, a reduktor halála várható, valamint az ezáltal okozott szegény keverékes égés a hengerfejben okozhat károkat.

A szivárgás ellenőrzést meg se említem, hiszen alap kötelem egy szűrőcsere után. Az ismeretlen előéletű autónál leellenőrizném a keverékképzés adatait részterhelésen és padlógázon egyaránt, biztos ami sicher alapon. Günter is hibázhat odakint :-)

A rendszer lecserélése bevett szokás abban az esetben, ha valamelyik igen drága Prins alkatrész beadja a kulcsot. Ennek pótlása olykor annyi, mintha például a teljes motortéri kittet az általunk forgalmazott Alex-re cserélnénk.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.