LPG-s motor karbantartása

2019.03.01. 11:29

Tisztelt LPG-doktor!

A 2005-ös évjáratú Škoda Octaviámban (Tour) 185 ezer km van, amelyből 100 ezer km-t gázzal tettem meg. Hála az Ön szakértelmének az utolsó két évben most már teljesen hibamentes működik, amióta beállították.

Kérdésem, hogy ennyi km megtétele után kell-e valamilyen ellenőrzést végrehajtani, vagy alkatrészt cserélni a gázos rendszernél (pl. reduktor)? Landi rendszer van benne, amelyet 2011-ben szereltek be. Mikor, mit célszerű ellenőrizni vagy cserélni?

Márton

Kedves Márton!

Köszönjük szépen az elismerő szavait! Remélem, hogy a 20 ezer kilométerenként javasolt szűrőcseréket elvégeztette!

Szűrőcserék alkalmával alapértelmezett módon a szerviz ránéz a gáznyomásra. A szoftver által a programozáskor rögzített értékhez képest nem szabad jelentős eltérést tapasztalni alapjáraton. Ez maximum 0,05-0,1 bar között elfogadható, felette a reduktor hibájának előjeleként értékelendő.

Terhelés alatt az adott reduktor mérete és a motorteljesítmény függvényében a tapasztalt szakember meg tudja ítélni, hogy a padlógáz közben látható nyomásesés mértéke egészséges keretek között van-e vagy sem. A szivárgások ellenőrzése szintén időszakos rutin feladat. Ezeken felül más ellenőrizni való nincs a rendszerben. Az egyéb alkatrészek meghibásodása egyértelmű tünetekkel jár, ezek hiányában nincs ok komolyabb vizsgálódásra.

Az Ön autóját nem érinti, de fontos információ: mechanikus szelephézag állítást igénylő motorok esetében 20-30 ezer kilométerenként SZELEPHÉZAG ELLENŐRZÉS!!! Ha a fentiekre figyelnek a gázautózást kedvelő hölgyek-urak, hamarosan szebb jövő elé nézhetünk és az LPG visszaszerezheti méltán jó hírét.

LPG Doktor www.lpgdoktor.hu