Gyújtáskimaradás a Merciben

2019.05.03. 10:13

Van egy Mercedes Benz C180-am, 230 000 km-el. Idáig nagyon szépen működött.

Egy hónapja a 3-as hengerbe gyújtás kimaradást jelzett. Gyertyacsere, összeszerelés nem segít. Trafó csere, probléma látszólag megoldódott. Egy hétre rá ugyan az. Trafók rendben, gyertyák újak, 4-es hengerbe nincs gyújtás. Újabb vizsgálat, tisztítás, trafó csere.

Újból jól indul, és végül oda jutottunk hogy a rendszer kapcsolja ki a 4-es henger gyújtását nagyobb gázadásnál, míg az autó nem áll meg a hiba fennáll, rezeg az autó, 3 henger működik.

Vajon mi lehet a gond?

Üdvözlöm!

A motorvezérlő vélhetően elveszi a gyújtást és a befecskendezést is abban a hengerben, ahol égéskimaradást érzékel. Erre a katalizátor védelme érdekében van szükség. A kérdés ilyenkor az, hogy mi okozza az égéskimaradást, ha a gyújtás főbb elemei cserélve lettek?

Az első lépés annak a ritka de mégis előforduló szitiációnak a kizárása, hogy valamelyik újonnan beszerelt alkatrész mégis hibás. Az üzemanyag ellátás elemeinek vizsgálata egyszerűbb kaland, ez a következő lépés.

Ha ez kizárható, kénytelen vagyok a szelepekre gondolni, ami nem jó hír. A pontos diagnózis vagy szétszedés után, vagy - ezt elkerülendő - oszcilloszkópos diagnosztika  segítségével állítható fel. Sok sikert és mielőbbi gyógyulást kívánunk a verdának!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.