Nincs ereje az Astrának

2019.05.18. 12:28

Kedves LPG Doktor!

Opel Astrámmal 100 ezer kilométert mentem a gázrendszerrel a legkisebb gond nélkül, egészen mostanáig - amikoris a szerelők tanácstalanul állnak a helyzet előtt. Nem tudják, miért lehet az, hogy hideg motorral egyszerűen nincs ereje az autónak: padlógázzal sem tud 80 km/h fölé menni, "odaragad" a fordulatszám és a sebesség mutatója is, nem és nem megy feljebb. Az első piros lámpánál való fékezés közben meg le is döglik azonnal.

Aztán, ahogy kicsit felmelegszik a motor (és átkapcsol gázra), az ereje visszajön, nem is döglik le többé. Tudna segíteni, tanácsot adni ilyen esetben? (kompresszió jó, gyertyacsere és pillangószelep tisztítás megvolt, injektortisztító folyadék, gázrendszer-revízió már kipipálva - mind eredmény nélkül)

Köszönöm szépen! - Attila

Kedves Attila!

Mielőtt a probléma megoldási lehetőségeit boncolgatnánk, egy feltűnő részlet az írásából: padlógáz hidegen? Ha valamit nem teszünk egy járművel, na az pont ez. El sem kezdem kifejteni, hogy miért...

DSCN9010
Fotó: Csipszer Máté / Totalcar

A leírt jelenség a kérdések örök és visszatérő klasszikusa, vélhetően az eltanulás eredménye. Nagyon röviden: helytelenül programozott gázrendszerek esetében találkozunk a jelenséggel. A gyári motorvezérlő adaptív képessége itt vissza üt. Hozzá tanul a helytelen gázbeállításokhoz, majd amikor hidegen benzinnel kell indítani, vagy nehezen indul, vagy - és a bemelegedési szakaszban nehézkesen üzemel benzinnel.

A megoldás a gyári vezérlő resetelése (akksi saru levétele legalább 3 óra hosszára, illetve egyes típusok esetében, ahol ez nem segít, gyári műszerrel az adaptációs értékek törlése). Ekkor ki kell kapcsolni a gázrendszert, melyet a gázvezérlő helyesen történő felprogramozásáig már nem is szabad visszakapcsolni.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu