LPG-szkeptikus olvasó kontra gázosításból élő szakember

2020.08.13. 12:57

Tisztelt LPG Doktor!

Miközben a Totalcar oldalon is számos esetben szólt cikk, vagy cikknek a részlete arról, hogy mennyire nem tesz jót az autónak, ha csak kis mennyiségű üzemanyag van a tankban, ebben a cikkben azt javasolta a kérdezőnek, hogy az üzemanyag megromlást elkerülendő, mindig tartson kb. 10 liter üzemanyagot a tankban.

Ez lehetséges, hogy nem fogja elfedni teljes mértékben az üzemanyag pumpát, amely gumi alkatrészei emiatt sokkal gyorsabban elöregedhetnek. Arról nem is beszélve, hogy a gáznak nincsen olyan nagy kenőképessége, mint az üzemanyagban lévő adalékoknak köszönhetően az üzemanyagnak, így a szimeringek is gyorsabban öregednek el egy olyan autóban, amely folyamatosan gázüzemmel van használva.

Mi a fentiekről a véleménye? Mivel gázüzemű átalakítással foglalkozik, egy kis elfogultságot érzek a kérdésre adott válaszában.

Azt gondolom, hogy minden autót úgy kell használni, ahogy azt tervezték. A benzinest benzinnel. A dízelt dízellel. És ha valaki nem tudja az üzemanyagköltségek miatt fenntartani a gépjárművét, annak azt tudom csak mondani, amit szoktak. Ha valaki majmot tart, akkor legyen pénze banánra is. A gázüzemű átalakítás miatti elöregedés, ami nem biztos, hogy 100 ezer kilométer alatt fog megtörténni, úgyis sokkal többe fog a végén kerülni, mint a megtakarított üzemanyag.

Szerintem.

Levelének utolsó rövid mondata hozta el számomra a morális kánaánt! :-) Vagyis az, hogy Ön szerint. Ebben a megfogalmazásban teljesen korrekt az írása, az más lapra tartozik, hogy ebből az ég világon semmiben sem értünk egyet. Nézzük meg pontonként, hogy miért is!

- Az a kis mennyiségű üzemanyag, ami már a tápszivattyút veszélyezteti, az nem 10 liter. Nyilván egy 100 literes tank esetében más a matek, de egy átlagos 45-65 liter közötti tartály esetén 10 liter teljesen ártalmatlan.

- Az üzemanyagokban lévő adalékok leginkább az egykori ólom- tetraetilt hivatottak pótolni. Egyéb kenési szerepük már csak azért sincs, mert a kenési pontok nem érintkeznek az üzemanyaggal! Melyik szimeringet keni Ön szerint a benzin? Nincs ilyen.

- A gázüzemmel használt motor alkatrészei nem öregednek gyorsabban a benzines társaiknál, ez csúsztatás. Egyszerűen urbán legenda. A benzinnél károsabb, agresszívabb oldószert keveset ismerek. Kifejezetten szárító hatása van azzal szemben, amit Ön és a legenda terjesztői állítanak róla. Nyúlkáljon egy fél napot benzinben kesztyű nélkül, meg fogja tapasztalni...

- A majom-banán hasonlatot imádom. A bökkenő az, hogy az átalakításnak az anyagi megtérülésen kívül környezetvédelmi előnyei is vannak. Ráadásul a motorolaj tisztán marad a lebegő koromszemcsék hiányában, így a kenés folyamatosan jobb, mint benzinnel használva. Így az élettartam leginkább nő, nem pedig csökken.

Aki átalakíttatja az autóját LPG üzemre, nem csak takarékos, hanem környezettudatos, okos ember is, aki tisztában van a gázüzem összes előnyével. A többiek pedig sajnos még szennyeznek tovább, miközben egy családi nyaralás árát hagyják a benzinkúton többletként. Mert nekik van pénzük banánra. Rossz döntés. Szerintem.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.