Ingadozik a fordulatszám

2020.08.30. 09:03

Tisztelt LPG Doktor!

Átolvastam a rovat elérhető írásait, hogy ne zavarjam feleslegesen, de az én gondomra még nem kérdezett rá senki. Kérem segítségét! A fordulatszám csak D-ben, 1500-2000 között ingadozik. Ebben a tartományban az autó "húz-elenged-húz-elenged..." tehát mintha finoman gázt adnék és vissza, vagy mint amikor egy erősebb széllökés tolná meg az autót. 2000 fölött megy egyenletesen, a mutató stabil. Amúgy a motor ereje sem az igazi, mert autópályán sem lehet vele 150-160-nál jobban menni (ezt csak próba volt természetesen, de előzésnél kínos). Az autó egy 2005-ös B-170-es Mercedes, 116 LE.

Egy jó tanács szerint cseréltessem le az automataváltó-olajat, de mielőtt ekkora kiadásba mennék, Öntől kérek tanácsot. Köszönettel: Nagy A.

Tisztelettel üdvözlöm!

A kérdés kiváló! A végére hagyott tanács pedig.....hmmm... A váltóolaj cseréje minden esetben rendszeresen javasolt, mégpedig az adott típus javításában nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek által javasolt periódus szerint!

Tehát nem a gyárisosecseréljükkisosehalunkmeg effektus szerint, hanem a gyakorlatban bevált ütemezésben! Ennek azonban annyi köze van az említett hibajelenséghez, mint nekem a harangöntéshez. Ez pedig erősen közelít a nullához.

Ilyen hibákat az alapjárati rendszer elkoszolódása, ritkább esetben hibája (alapjárati motor) tud okozni. Megnézném még a vákumcsöveket is. Ha itt minden rendben, a gázinjektorok tájékán lehet vizsgálódni. Itt a bekötésre használt csövek hossza, illetve hosszúságuk egyenlősége is fontos. Ha odakerült a pipa az összes check point-hoz, már csak a rendszer szakszerű programozása marad hátra.

Üdvözlettel: LPG Doktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.