Triton V10 gázosítása

2020.11.11. 13:10

Kedves LPGdoki,

érdeklődnék, hogy klasszikus 2000-es Ford Triton V10 6.8 L motor LPG átalakításra mit javasolna? Nem egy általánosan elterjedt, lévén 10 henger. Létezik magyarországi cég/szakszerviz, aki vállal, illetve milyen minőségben vállal ilyen munkát? Van bármi hátrány bármely európai országban LPG esetén?

Köszönöm.

Üdvözlöm!

Végre egy igazi, unaloműző téma! ? :)

A kérdéses motor adatait nem ismerem, de feltételezem, hogy hagyományos, szívócső befecskendezésről beszélünk. Nos, a feladat szép és valóban igényes munkavégzést igényel.

A legfontosabb nyavalya ezzel az, hogy a gázrendszerek általában 4, 6 és 8 hengeres vezérlőkomputerrel léteznek, ez a motor viszont 10 darab szörnyeteg hengerből nyeri az energiát. Ezt 2 db 6 hengeres vezérlővel lehet megoldani. Hengersoronként kap egy-egy vezérlőt, amelyekben a hatodik henger lekapcsolásra kerül. Így meg is van a 10 hengeres vezérlésünk 2x5 henger formájában.

A művelet élvezeti értékét tovább növeli a programozási művelet bonyolultsága, ugyanis a 2 vezérlőt külön-külön kell felprogramozni úgy, hogy közben a másik 5 henger benzinnel működik. A fent leírtak miatt jelentős többletköltséggel, de megvalósítható a mutatvány, volt is már hasonló az életünkben. Az autó nem igazán szemérmes benzinfogyasztása miatt mindez azonban gyorsan meg is térül, hiszen a megtakarítás mértéke közel 40%!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.