A rémtörténeteknek sajnos van alapja.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
A következő kérdéssel fordulok önökhöz:
Autókereskedőnél kinéztem egy Svájcból behozott Renault Clio-t, amin még nincsen magyar rendszám, tehát az első magyar tulajdonos nevére fogják levizsgáztatni.
Honnan lehet megállapítani, hogy az autó legális forrásból származik-e? (T.i. mikor ismerősöknek meséltem, hogy mire készülök, egyből jöttek a rémtörténetek a M.o.-n megvásárolt és később a német határon lefoglalt autókról.)
Előre is köszönöm válaszát, üdvözlettel:
Kosztolánczy Balázs
Kedves Balázs!
A rémtörténeteknek sajnos van alapja, azonban meggyőződésem, hogy napjainkban nagyságrendekkel kisebb a kockázata egy ilyen használt autó megvásárlásának, mint néhány évvel ezelőtt, amikor az említett történetek alapjául szolgáló esetek bekövetkeztek.
Napjainkban biztonságot jelent, hogy a külföldről behozott autó addig nem kaphat törzskönyvet, amíg az eredeti forgalmi engedély alapján, egy erre szakosodott cég le nem kérdezi a külföldi hatóságoknál az autó eredetét, és erről igazolást állít ki a magyar hatóságok felé.
Ha a kereskedő a forgalomba helyezés előtt nem rendelkezik a szükséges igazolással, akkor a forgalomba helyezéskor kifizettetik vele a lekérdezés költségét, majd hivatalos úton, sajnos nagyon lassan elindítják a lekérdezést az előbbiekben említett módon, azonban az igazolás elkészültéig a törzskönyv kiadását felfüggesztik. Sajnos a második esetben a törzskönyv kiadása több hónapig is elhúzódhat, így azt javaslom, csak akkor vásárolja meg az autót, ha már rendelkezik a kereskedő az említett igazolással a forgalomba helyezés előtt.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.