Egyterű kishaszongépjárművet! De melyiket???

2002.01.29. 13:02

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Szerkesztőség!

Gépkocsit szeretnék vásárolni Magyarországon 2002 tavaszán. Mivel Kínában élek, csak a neten keresztül van lehetőségem szemügyre venni a gyártók kínálatát. Egyébként így találtam Rátok is.
Magyarországi cég részére szeretnék részletfizetésre kishaszongépjárművet, vagy tartós bérletbe személygépkocsit. A lényeg, hogy visszaigényelhessem az ÁFA-t. Sokat futna a gép Szombathely és Budapest között, és valószínű városban is. Havonta minimum 5000 kilométer.
Tehát gazdaságos erőforrásra lenne szükség. Én az elektronikusan vezérelt közvetlen befecskendezésű turbódízel motort (HDI, JTD, dTi, DTI) szemeltem ki erre a célra. Mivel szeretem a kényelmet és a tágas teret, ezért egyterűt szeretnék. Ez a kategória még árfekvésben is elérhető számomra, és mivel a mobilkommunikációban tevékenykedem, ezért mind teherbírásra, mind rakterét illetően ideális.

A jelenleg kiszemelt típusok:
Peugeot Partner 2.0 HDi, Citroen Berlingo 2.0 HDi (a ModuTop tető nagyon tuti, igazán jól kiforrott típus, ütős akciókkal), Fiat Doblo Cargo 1.9 JTD (nehezen tudom megszokni a belső kialakítását, de a seb.váltó jó helyen van a műszerfalon, sajna még nem elérhető az új dízel erőforrással), talán Renault Kangoo Express F980 1.9 dTi (fura, meg olyan gagyinak néz ki, pedig biztos jó), és esetleg az Opel Combo 1,7 DTI.
Mellékletben küldök egy összehasonlító táblázatot a kiszemelt modellekről, amit magam állítottam össze. Pár adaton kívül teljes, és pontos a lista. Az árakban lehet némi eltérés, és természetesen nincs utalás az aktuális akciókra, amelyek esetleg döntő befolyással lehetnek a választásra.
Nem várhatok Tőled megfellebbezhetetlen választást, de nagyon kiváncsi lennék rá, hogy te melyikbe ülnél, és miért. Na meg, hogy melyikbe nem, és miért nem. Kérlek írj egy rövid elemzést.

Előre is köszönöm!
Üdv: Feri

Kedves Feri!

Haladjunk szépen sorban. Az Áfa visszaigényléssel kapcsolatban az említett két lehetőség kínálkozik, vagy haszongépjárművet vásárol részletre, vagy személygépkocsit tartós bérleti konstrukcióban, így mindkét esetben visszaigényelhető az Áfa.
Az említett futásteljesítmény alapján mindenképpen indokolt dízelüzemű jármű vásárlásában gondolkodni. Véleményem szerint érdemes tisztázni a levelében említett néhány téves információt, amelyek a következők: egyterű jelzővel az említett modellek közül csak a személyautó változatok illethetőek, azonban ők sem a klasszikus egyterűnek nevezett kategória képviselői.
Az Ön által küldött összehasonlító táblázatban szereplő modellek mindegyike teherautó változat, amely 2 személy szállítására alkalmas, tágas raktérrel rendelkezik és csekély alapfelszereltséggel bír, hiszen áruszállításra készült. A táblázatban szereplő árak is a haszonjármű változatokra vonatkoznak, azonban ezeknél a személyautó változatok 500.000-700.000 forinttal drágábbak. Érdemes megfontolni, hogy a két említett járműkategória közül melyikre lenne a legoptimálisabb a családi használat, az áruszállítás, valamint az üzleti felhasználás igénye szerint.
Amennyiben az igények alapján meghozta a döntést, kérem, küldje el levélben, hogy az összehasonlítás kérdésére érdemi választ tudjak adni, és amennyiben időm engedi, elkészítem Önnek a kiválasztott járművek összehasonlító táblázatát a jelenlegi árak és felszereltségek alapján.

Üdvözlettel,
Opticar

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.