Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
A következő döntésben kérem tanácsát:
Feleségemmel kinéztünk egy Fiat Tipo 1.4 1991-es autót 125e km van benne, első MO.-i tulaj mi lennénk. Nagyon megtetszett mindkettőnknek, de egy autókereskedő ismerősöm a következőkre hívta fel a figyelmem (az autót látta).
Az autó hátulról meg lehetett nyomva, erre utaló nyomok a hátsó lámpatestek
mögött található karosszéria javítás nyomai, a bal hátsó
lámpatest a felső részén kicsit törött (nyitott csomagtartónál
látható), ezt a kereskedő természetesen nem mondta meg. Az autó
szélvédőjének üvegébe 1990-es évjáratra utaló jelzés van, a kereskedő
az eredeti (német) forgalmira hivatkozva írt ki 1991-et.
Téli gumikat extraként tüntette fel, de nyári gumik nincsenek hozzá.
A bal hátsó gumi sérült, cserére szorul, és nem tudjuk mennyit mehettek
ezzel a gumival (igazából csak egy vágás van benne ami szövetet
valószínű nem sértett, de ezt ugye én mint laikus nem látom), gondolom
ez a futómű kárára is mehet.
Az autóval elsősorban feleségem utazna két gyermekkel.
Az autót 750ezerre tartja. Igazából 700-at kiadnék érte ha lenne
nyárigumi garnitúra + a hibás gumik ki lennének cserélve + a lámpatest
ki lenne cserélve, futómű megvizsgálva, beállítva.
Ön szerint 650-re le lehet-e alkudni, illetve mennyire megbízható
az autó a két gyermekkel közlekedő hölgyre gondolva. A Fiatoknál
a futóművet említik gyenge pontnak, ez mennyi figyelmet/karbantartást
igényel.
Előre is köszönöm válaszát, üdvözlettel:
Soldevila Americo
Kedves Americo!
Az Ön által említett autó állapota megfelel a külföldről behozott autók
általános állapotának, azonban érdemes körülnézni a piacon, mert hasonló
állapotú Tipót lehet találni szép számmal. Nézzük sorban a problémákat.
A korábbi sérüléssel ma már nem tudunk mit kezdeni, a törött
lámpabura, viszont ha feltétlenül cserére szorul, akkor azt a kereskedő
valószínűleg kérésünkre ki fogja cserélni, hiszen néhány ezer forintnál nem
kerül többe. Az autó gyártási évét az eredeti forgalmi és az alvázszám
segítségével lehet pontosan meghatározni, az autót valószínűleg 1990 év
végén vagy 1991 év elején gyártották, ezért lehet 1990-es jelölésű az üveg. A
gumikat látni kellene, hogy meg tudjam állapítani a gumik állapotát és a
sérülés mértékét, azonban ez nincs hatással a futómű állapotára, ez
fordított esetben lehetne így, a rosszul beállított futómű hibája miatt nem
egyenletesen kopnak a gumik. A sérült gumi cseréje megoldható használtgumi vásárlással, nem túl nagy költségvonzattal. Ha nincs az autóhoz nyári
gumigarnitúra, akkor azt a kereskedőnek is meg kellene vásárolnia, de Ő
azzal érvelhet, hogy eladja az autót másnak, akinek így is megfelel majd,
vagy jobb esetben használt gumit vesz hozzá. Véleményem szerint, ha az autó
árát le lehet alkudni 650000 Forintra, akkor vagy nem érdemes megvenni, mert
a kereskedő szabadulni akar tőle, és ez nem jelent jót, vagy nagyon olcsón
vásárolta meg, ezért tud engedni az árból ilyen mértékben. A megbízhatóság
záloga ennél és minden más használt autónál a megfelelő karbantartottság,
ezért azt javaslom, a vásárlás előtt vigyék el az autót állapotfelmérésre
egy független szervizbe.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.