Olcsó Tipo, gyanús Tipo

2002.01.31. 16:30

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

A következő döntésben kérem tanácsát:
Feleségemmel kinéztünk egy Fiat Tipo 1.4 1991-es autót 125e km van benne, első MO.-i tulaj mi lennénk. Nagyon megtetszett mindkettőnknek, de egy autókereskedő ismerősöm a következőkre hívta fel a figyelmem (az autót látta).
Az autó hátulról meg lehetett nyomva, erre utaló nyomok a hátsó lámpatestek mögött található karosszéria javítás nyomai, a bal hátsó lámpatest a felső részén kicsit törött (nyitott csomagtartónál látható), ezt a kereskedő természetesen nem mondta meg. Az autó szélvédőjének üvegébe 1990-es évjáratra utaló jelzés van, a kereskedő az eredeti (német) forgalmira hivatkozva írt ki 1991-et.
Téli gumikat extraként tüntette fel, de nyári gumik nincsenek hozzá. A bal hátsó gumi sérült, cserére szorul, és nem tudjuk mennyit mehettek ezzel a gumival (igazából csak egy vágás van benne ami szövetet valószínű nem sértett, de ezt ugye én mint laikus nem látom), gondolom ez a futómű kárára is mehet.
Az autóval elsősorban feleségem utazna két gyermekkel.
Az autót 750ezerre tartja. Igazából 700-at kiadnék érte ha lenne nyárigumi garnitúra + a hibás gumik ki lennének cserélve + a lámpatest ki lenne cserélve, futómű megvizsgálva, beállítva.
Ön szerint 650-re le lehet-e alkudni, illetve mennyire megbízható az autó a két gyermekkel közlekedő hölgyre gondolva. A Fiatoknál a futóművet említik gyenge pontnak, ez mennyi figyelmet/karbantartást igényel.

Előre is köszönöm válaszát, üdvözlettel:
Soldevila Americo

Kedves Americo!

Az Ön által említett autó állapota megfelel a külföldről behozott autók általános állapotának, azonban érdemes körülnézni a piacon, mert hasonló állapotú Tipót lehet találni szép számmal. Nézzük sorban a problémákat.
A korábbi sérüléssel ma már nem tudunk mit kezdeni, a törött lámpabura, viszont ha feltétlenül cserére szorul, akkor azt a kereskedő valószínűleg kérésünkre ki fogja cserélni, hiszen néhány ezer forintnál nem kerül többe. Az autó gyártási évét az eredeti forgalmi és az alvázszám segítségével lehet pontosan meghatározni, az autót valószínűleg 1990 év végén vagy 1991 év elején gyártották, ezért lehet 1990-es jelölésű az üveg. A gumikat látni kellene, hogy meg tudjam állapítani a gumik állapotát és a sérülés mértékét, azonban ez nincs hatással a futómű állapotára, ez fordított esetben lehetne így, a rosszul beállított futómű hibája miatt nem egyenletesen kopnak a gumik. A sérült gumi cseréje megoldható használtgumi vásárlással, nem túl nagy költségvonzattal. Ha nincs az autóhoz nyári gumigarnitúra, akkor azt a kereskedőnek is meg kellene vásárolnia, de Ő azzal érvelhet, hogy eladja az autót másnak, akinek így is megfelel majd, vagy jobb esetben használt gumit vesz hozzá. Véleményem szerint, ha az autó árát le lehet alkudni 650000 Forintra, akkor vagy nem érdemes megvenni, mert a kereskedő szabadulni akar tőle, és ez nem jelent jót, vagy nagyon olcsón vásárolta meg, ezért tud engedni az árból ilyen mértékben. A megbízhatóság záloga ennél és minden más használt autónál a megfelelő karbantartottság, ezért azt javaslom, a vásárlás előtt vigyék el az autót állapotfelmérésre egy független szervizbe.

Üdvözlettel,
Opticar

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.