Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Nagyon tetszik a rovat, már sokkal korábban szerettem volna levelet írni, de még mindig nem vagyok biztos benne, hogy mit is akarok.
Az igényeim megfogalmazásával kezdeném:
Mivel a mindennapi munkámhoz nincs szükségem autóra, számomra az elsődleges szempontok a vezetés élménye, és hogy jól nézzen ki. Sokat szűkít a lehetőségeken, hogy kényelmes legyen, mivel én 2 méter magas vagyok.
Lehetőleg ne legyen francia vagy amerikai, ez utóbbi kategóriába sorolok minden olyan autót ami mérföldben méri a távolságot. A minimum követelmény a felszereltséggel kapcsolatban az automata váltó és a légkondicionáló, esetleg a tempomat, de az optimális a full extra lenne. Általánosságban a motor méretéről csak azt tudom mondani, hogy szerintem egy sima 2l-es motor kevés egy nagy automata váltós autóhoz.
És végül szeretném, ha nem igazán kerülne többe, mint 3 millió forint, és 2 millió felett, már számít, hogy eladható legyen.
Viszonyítási alapnak leírom, az eddigi elképzeléseimet:
92-94 Ford Scorpio Cosworth - Leginkább az ára miatt tetszik, de nagyon keveset kínálnak belőle eladásra, és azok is nagyon szomorú állapotban vannak. Az újabb karosszériásak nem igazán tetszenek, bár az áruk még mindig vonzó.
95-96 Opel Omega MV6 - Jelenleg ez tűnik a legvalószínűbbnek, annak ellenére, hogy ahogy egyre többet látok belőle, egyre kevésbé találom szépnek, és nem vagyok meggyőződve, hogy eladható marad.
Toyota Camry - Még nem ültem benne, mivel szintén elég ritka. Sok jót hallottam erről a típusról, de úgy tűnik, mintha az általam elérhető példányok (kb 95-ös évjárat) a kategóriájukhoz képest elég szerényen lennének felszerelve.
Audi, BMW, Mercedes - Kézenfekvő megoldás lenne. Az Audik tetszenének is, de szerintem túl drágán adják őket. Az automata BMW-kben nagyon nem tetszik ahogy kinéz az első két ülés közti rész. A Mercedes-ben pedig az E osztályt még kicsinek találom, az S pedig nagyon drága, ráadásul nagyon rossz hírük van, pedig a 124 coupe vagy a 126 még tetszene is.
Van néhány kevésbé körüljárt hirtelen ötletem is:
Jaguar XJS - Az egyik képes hirdetési újságban találtam, nagyon megtetszett (kezdetben csak ennek az árára akartam rákérdezni, de gondoltam akkor már leírok mindent), de az eladó nagyon borsos árat (4M) mondott rá. Mennyibe kerülhet egy 89-es V12 közel full extrás szép állapotban lévő példány?
Lexus SC - Nem tudom, hogy beleférek-e, és azt sem, hogy lehet-e kapni az általam megjelölt árketegóriban.
Mitsubishi Colt - Még kérdésesebb, hogy beleférek-e. A józan ész utolsó morzsája, ha nem találnék olyan autót, ami minden szempontból megfelel, akkor lehet, hogy ilyet vennék, hogy valamilyen legyen, de ekkor a tempomat-ról biztosan le kellene mondanom.
Egy kicsit hosszúra sikerült, de azért remélem kapok rá választ.
Köszönettel:
Simon Ákos
Kedves Ákos!
Véleményem szerint első lépésben érdemes lenne meghatározni pontosabban az árkategóriát, és szűkíteni a kiválasztott autók körét. Egyetértünk abban, hogy ebben a kategóriában legalább egy 3 literes motor szükséges a megfelelő dinamizmus biztosításához és a kívánt örömautózáshoz. Az Ön által említett autók különböző árkategóriát képviselnek valamint presztízsben, stílusban, megítélésben és műszaki tartalomban is különböznek.
Nézzük sorban az autókat:
Ford Scorpio Cosworth 2.9 V6 24V
-Akár a régi akár az újabb karosszériaváltozatot nézzük, mindkettő különösen jó ár-érték aránynak örvend, viszont a régi modellből kevés a kifogástalan állapotú a magyar piacon
-A V6-os motor elnyűhetetlen, még a régi modellek is nagyon jól felszereltek és megbízhatóak
-Az újabb modellből nagy a választék és lehet találni megfelelő állapotút a piacon, de jelentős értékvesztéssel kell számolni
Opel Omega MV6
-jó ár-érték arány
- magas értékvesztés
-az MV6-os a legkevésbé eladható az Omegák közül, a kisebb motorváltozatokkal lényegesen nagyobb keresettségnek örvend a magyar piacon
-csekély lopási veszélyeztetettség
-jó alapfelszereltség
-az általános megbízhatóságot apróbb műszaki problémák árnyékolják be
Toyota Camry
-nincs nagy választék belőle a piacon
-jó minőségű, megbízható autó
-a V6 GX változat megfelelően felszerelt és az ára sem magas
-nehezen eladható, az értékvesztése átlagos
-a belső kialakítása japán autókhoz híven egyszerű és funkcionális
-nehéz sérülésmentes autót találni a piacon
Audi, Mercedes, BMW
-a többi említett autóhoz képest a nagyobb presztízs miatt magasabb árkategóriát képviselnek
-társadalmi megítélésük nem kedvező, mert a felhasználói réteg nagyon vegyes képet mutat
-Megbízható, jól felszerelt, jó minőségű autók
-Jelentős értékvesztéssel nem kell számolni
-Érdemes minden esetben ellenőrizni az autó származását és előéletét
-Sok a lestrapált, eladásra rendbe hozott autó a piacon
Jaguar
-rendkívül magas szerviz -és alkatrészköltségek
-nem megfelelő szervizháttér
-a régi típusokra nem jellemző a megbízhatóság
-Az Ön által említett 89-es autókért állapottól függően 1,6-2,5 Mft kérnek a piacon
Lexus SC
-megbízható jól felszerelt, kifogástalan minőségű autó
-Nagyon ritka a magyar piacon
-Magas fenntartási költségek
-nem megfelelő alkatrészellátás
-Eladási nehézségek a márka magyarországi csekély ismertsége miatt
Mitsubishi Colt
-Nem értem, hogyan került a felsorolásba ez az autó, hiszen fényévekre van az említett kategóriától minden szempontból
-érdekelne, hogy miért pont ez lehetne a végső megoldás?
-véleményem szerint nem csak a tempomatról kellene lemondani, ha ezt a típust választja
-a helykínálata messze elmarad az elvárttól
Véleményem szerint az Ön szempontjait figyelembe véve a felsorolt típusok közül az Opel Omega a legmegfelelőbb választás, amely típusból érdemes lenne a kisebbik V6-os motort is számításba venni. Amennyiben további személyes tanácsadásra vagy vásárlási segítségre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.