Import feltételek

2002.03.13. 11:32

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Opticar,

Kérdésekkel fordulok önökhöz, igen bizonytalan és tanácstalan vagyok- tapasztalatlanságomból kifolyólag.
Jelenleg egy Fiat Punto II elégedett tulajdonosa vagyok. Az autót új állapota óta tartós bérelem. A két éves futamidő nyáron jár le, és arra gondoltam, hogy egy max. 4 éves ámde magasabb kategóriájú autót szerzek be helyette (amit szintén lehetőleg tartós bérelnék erre vállalkozóktól).
Az autóm valamivel 3 millió forint feletti új árából (mely jelenleg is ennyi) szeretnék kb. 2,2-2,3 mFt-t viszontlátni, és ezután 3-3,5 mFt-os árkategóriában gondolkozom. Felmerült bennem külföldi autó behozatala.
Kérdéseim a következők:
-mik az importálás főbb buktatói/legjellemzőbb hátrányai?
-tudna ajánlani erre specializálódott megbízható cégeket?
-a külföldi vételárat az általam választandó autóknál hozzávetőleg mennyivel kel felszorozni az itthoni megvásárlási árhoz?
-és ami legfontosabb talán: a leendő használt autót 2-4 éves, max. 30000 km-es futásidővel szeretném, és kb. 2 évig használnám, egy évben max. 30000 km-t mennék vele város/vidék fele-fele arányban.
Milyen típust javasolna ilyen célra ami ártartó, dinamikus, szinte maximálisan felszerelt és városi fogyasztása nem haladja meg a 8-9 litert? (inkább alsó közép vagy esetleg középkategória 4 vagy 5 ajtós karosszériával)
Általam leginkább a Honda Civic 16 ES áhított, de ábrándítson ki, ha tévednék ár vagy egyéb szempontok alapján.
Válaszát, tanácsait elôre is köszönöm és laikusként nagyon várom.

Üdvözlettel:
Szabó Zoltán

Kedves Zoltán!

Elnézést kérünk, ha nem voltunk elég gyorsak, de igyekszünk mindenkinek a legalaposabb segítséget nyújtani a rengeteg levél ellenére.
Nézzük sorban a válaszokat: külföldről történő behozatal esetén a legnagyobb kockázatot az jelenti, ha nem látjuk az autót, és nem Mi választjuk ki a megfelelőnek ítélt gépjárművet. Általánosan elmondható, hogy tőlünk nyugatabbra is csak azok az autók vásárolhatók meg jelentősen olcsóbban amelyek vagy sokat futottak, sérültek vagy az átlagosnál rosszabb az általános állapotuk.
Kockázatot jelent az is, hogy amennyiben megrendeltünk egy autót, és előleget fizettünk ki, kiszolgáltatottak vagyunk a vámtételt illetően, hiszen az ügyintéző cég előre nem tudja pontosan megmondani, hogy mennyi vámot kell majd fizetni az adott autóra.
Természetesen vannak korrekt cégek is a piacon, akikkel érdemes az autóbehozatalt lebonyolítani. Mindenképp csak olyan cégekkel érdemes a behozatalt lebonyolítani, ahol a teljes folyamat követhető és minden költség előre látható. Általában úgy érdemes számolni, hogy a külföldi beszerzési ár 1, 6-szerese lesz a bekerülési ár mindennel együtt, természetesen a járműkategória függvényében.
A választást illetően a leírt paraméterek nem elegendőek számomra ahhoz, hogy javaslatot tegyek a típust illetően, ezért egy személyes találkozót, javasolnék amikor egy igényfelmérés keretében választ kaphat az autóvásárlással kapcsolatos összes kérdésére.

Üdvözlettel,
Opticar

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.