Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Érdeklődnék, hogy 1998-as évjáratú Renault Megane 1.9DTi(98le) autóm mennyit ér. Az autóban 285 000km van de jó allápotú. Felszereltség:
ABS,centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, manuális klíma, plüss kárpit, szervokormány, vezetőoldali légzsák.
Tisztelt Olvasónk!
Amennyit adnak érte, mivel sok benne a km. A magyar vevők ebből a szempontból olyanok, mint egy naív elsőbálozós kislány. Az emberek többsége elhiszi, hogy a külföldről behozott 4 éves dízelautóban csak 79 000 km van (valószínűleg évente ment ennyit). Az országban valami csoda folytán a legtöbb autó 200 000 km-t megy, utána megáll az órája. Ha ránézünk az internetes hirdetésekre, az egyik oldalon pl a kb 100 000 hirdetésből mindössze 6000 autó ment többet ennél. A valós arány minimum 20% lehet. Aki meglátja autója km óra állását, el fog szaladni, és megveszi drágábban az óra szerint hihetetlenül keveset futott, szervizfüzet nélküli, de szemlátomást rosszabb bőrben levő autót máshol, drágábban. Utána pedig szídja, hogy milyen vacak ez a Renault, hogy 100 000-nél (ami valójában 300 000 km) széthullott a váltója, motorja, stb-je.
Amíg nem tanuljuk meg, hogy egy jól karbantartott autó (amin a lelkiismeretes tulaj néhány drága javítást már dokumentáltan elvégeztetett, és vigyázott rá) akár 400 000 km-t is elmegy mielőtt széthullik, hosszú idő alatt tudja csak megtalálni a gondolkodó vevőt, aki a valós értékét megadja az autónak. 750-ért hirdetném meg, ha tényleg szép és jó. Vagy jön egy nepper, elviszi 500-ért, visszadobja az órát 150-re, és eladja 800-ért.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.