Transportert de milyet?
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
T. Nepperűző,
T4, hosszú tengelytáv, normál tető (LR ND) nyolc vagy kilenc személyes változatának megvásárlása előtt allok. Lehet caravelle, schuttle, sima Transporter. stb. akármelyik alap, bár nekem a Transporter alapú a legszimpantikusabb, mert annak a burkolata a legspártaibb (bár emiatt ebből van a legtöb melósautó is).
melyik évjarattol kezdve erdemes keresgetni?
voltak-e, s ha igen, milyen altalanos betegségek?
mikre kell figyelni ennek a típusnak a vásárlásakor?
volt belőle pdtdi kivitel? (mert azt semmikeppen nem akarnék venni)
a *békebeli* diesel motorok közül melyiket ajánlaná?
Sok autopálya-km-t megyek, tartós 130 körüli tempót szeretnék azert tartani. Akad belőle klimás változat, bár az lényegesen leszűkíti a kínálatot - pl. egy bontoból beszerzet T4 klimát könnyen be lehet építeni utólag, vagy nagyon macerás?
A vez.szij cserére figyelni kell, meg az általáanos tanácsokat is ismerem a használtautó vételhez, engem elsősorban a specialis hibák érdekelnének, illetve az ajánlott motorvariációk. Fut ebből diesel+automata variáció is, azoknál mire kell figyelni?
A kocsit Ausztriában vásárolom, és itt is lesz továbbhasználva, igy a visszatekeréstől kevésbé tartok, illetve a jotállást/garanciát jobban be is tartják a kereskedők (amennyiben kereskedőtől venném).
Köszi,
Tomi
Tisztelt Uram! A korai példányoknál előfordult a küszöbökön és a B oszlop mentén, illetve a tolóajtók sarkain a korrózió. A gyár 1996-ban új korrózióvédelmi rendszert kezdett használni, így a fiatalabb, jól karban tartott T4-esek már nem rozsdásodnak itt sem (a nem kezelt kavicsfelverődések a küszöböket, kerékjárati íveket persze kikezdheti). Persze ritka, hogy egy 15 éves autó ne sérüljön, ilyenkor a rendszerint hanyag javítás miatt számítani lehet a korrózióra, még osztrák autóknál is. Ha ott tervez autót venni, segít a gyári adatbázis, egy jól gondozott autó előélete nyitott könyv, ha hordták szervizbe. A mechanika igen tartós, a 2.4-es és az 1.9-es motor is elnyűhetetlen. Félmillió km-t is elmennek ezekkel a motorokkal a Magyar Postánál megbontás nélkül. 300.000 km-nél a gyári hónolás nyomai még mindig látszanak. Mindennek feltétele a gondos karbantartás. A 2.5-ös motor főtengely szimmeringje szokott gondot okozni, nem olcsó a csere. Sokan esküsznek erre a motorra, mert ezzel személyautós lendülettel lehet haladni. Sajnos a kéttömegű lendkerék is cserés lehet, mint szinte minden ma gyártott autónál. Fogyasztásban kb. ez a sorrend: 2.5: 9-12l, 2.4: 10-12l, 1.9: 7-10l. Az 1.9-es igen vérszegény, viszont országúton 90-nel én már 6 literrel is jártam vele. Utólagos klíma beszerelése nem egyszerű, mivel két hőcserélő van benne, a hátsó beépítéséhez még ablakot is kell cserélni. Az automata váltó hosszú életű, de ez csak Multivanekben és Caravellekben lesz, amik teljesen más autók, mit egy „fapados” busz. Nem könnyű jó állapotút találni, ugyanis a román és bolgár autókereskedők pár nap alatt lecsapnak rájuk. Gyorsan oda kell menni megnézni az autót és elég időt hagyni a kereséshez, nem lesz könnyű jó vételt csinálni. 3, vagy több gyerek esetén a legkívánatosabb autó, amiben ültem.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.