Vigyázz, normális olvasó!

2012.07.20. 15:11

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Budapesti harmincas srác vagyok aki szinte csakis városban közlekedik, egyedül, és az utcán parkol. Ebből már biztosan kitaláltátok hogy ötös BMW-t akarok venni.

Első pontban itt kéretik lehülyézni, de ha lehet csak más nagytestű szedán ajánlásával ami vezetési élményben hasonló és szintén népautó (Jaguárt nem szervizelek...)

Másodsorban, és főleg ebben kérek tanácsot, BMW-ből mit szabad itthon megvenni amire ráköltöm ugyan a gatyámat egyszer (vételár VAGY szerviz), de utána van egy megbízható autóm. Eredetileg az egy millió körüli darabokat nézegettem, mondván hogy majd feljavíttatom egy másikból, de ez szinte biztosan nem nyerő.

Most már a 2-3 milla közötti 8-10 éves darabokat nézem de ez eleve több mint amennyit összesen rá akartam költeni szervizzel együtt. Ráadásul ebben a korosztályban a benzinest el kell felejtsem, ami nem biztos hogy baj, de ha csak a manuális váltóhoz ragaszkodom, máris kiesik a piac 4/5-e...

Szóval el vagyok veszve, vegyek inkább egy tehénfejőgépet?

Üdv, Zoli

Tibby: Vigyázz, normális olvasó!

Autódoki: Vegyen egy öreg és szar hetest, az olyan két millában megáll, lakatolás nélkül.

Telós Bandi: Pöpec E34 németből érzésre megállhat 1,5-ből, bár nem vágom fejből az új regadótáblát.

Tibby: Euro 2 148 ezer két liter alatt.

bmw-525i-e34

Telós Bandi: Azért ha élményre vágyik, járna legalább egy 25-ös motor. Nagyon szívesen megírnám, de nem látom, mikor férne bele az időmbe.

Záchdani: XM

Koncz: Városba minek ezek? Maruti.

Dr.Göbölyös: Ne hülyéskedjetek, ennyiért  simán kap JÓ ÁLLAPOTÚ E39-est, aminek a (kasztni) alkatrészei nagyjából 20%-kal olcsóbbak, mint az E34-esé. Abból egy benzines 523 vagy 525 (mindkettő 2500-as, de az egyik 170 a másik 190 lovas), amibe csak trafót kell néha cserélni és nagyon jó motor.

Pista: Hátöö...eléggé beleástam magam az E39-témába és sajnos azokból a pöpec drágább, elég hisztis autók, van bajuk bőven és szeretnek korrodálni is...

BMW 525i E39
BMW 525i E39

Dr.Göbölyös: Az E34 is rohad, díszlécek leesnek, stb. És NAGYON drága hozzá minden a kasztnira. DE azért ki lehet E34-ből is fogni szépet és jót.

Pista: Hmm...nemtom, annyira szerintem nem vészes, de lelke rajta, szívem szerint egy E46-ot ajánlanék neki, 23 v. 25i-t, ha élményt akar, az az igazi.

Dr.Göbölyös: Ezzel egyet kell értsek. 328i Nagyon megbízható, jó autók.

Pista: Attól függ, hogy mit preferál :) az M54B25 váltotta az M52B28-at,
ugyanazt tudta, csak pár köbcentivel kevesebből, bár szopó lehet az elektronikus fojtószelep, az igaz...

Látod, kedves Zoli, leveled teljes súlyával ránehezedett a szerkesztőségi idegrendszer egyik fő csatornájára. Ilyen levelezést generált szinte azonnal, talán okosodtál belőle, talán nem.

A tehénfejőgép egyáltalán _nem rossz_ ötlet, hiszen idővel szép summát lehet vele keresni (nem beszélve egy használt Bobcatről), abból aztán kijönne nem egy szép BMW.

Nem derült ki pontosan, hogy mennyi a plafon, de induljunk ki abból, hogy – használt BMW esetében különösen – a rendelkezésre álló összeg legalább negyede maradjon meg biztonsági tartalékként.

Nem esik nehezemre kimondani, hogy BMW helyett nincs más. Ha BMW-t akarsz, akkor azt akarsz. Ezt döntsd el magadban először, ha megvan, akkor mehetünk tovább. 3-2-1-nna.

Szóval BMW. Tedd fel a kérdést, hogy mindenképpen szükséged van-e egy ötösre? Egyedül vagy a barátnőddel élsz? Van több gyermeked? Sokat cuccolsz? Ne ess abba az öreg hibába, amit a hazai autóvásárlók 90 százaléka elkövet: hogy másfél mérettel nagyobb autót keres, mint amilyenre valójában szüksége van.

Élményautózni, netán alkalomadtán pályanapozni akarsz? Akkor hármas kell neked. Mert jó ugyan az ötös (jelen esetben mindegy, hogy E34-ről vagy E39-ről beszélünk) sőt, kategóriájában még mindig a legsportosabb vezetési élményt adja. (Adj Bandi szavára és csak 25i-n felül nézelődj, de a kicsi és nagy V8-at – M60B40 ill. M60B30 – kerüld, ha csak nem találsz makulátlant, esetleg kéziváltóst, a motoralkatrészek, lambdaszondák húzósak és sok van belőlük). Ha élményre gyúrsz, akkor minél kisebb BMW, annál jobb. Akkor viszont E36 vagy E46, legalább 170 lóerővel (23i). Az M-eket kerüld, azok fenntartásához több pénz kell, ennyiért amúgy sincs épkézláb darab. (Titkos tippem továbbra is egy német eredetű E30 18iS, de ezt csak margóra.)

Ha ezeknél maradsz, akkor fogadd meg a tanácsot és állapotot vegyél, ne évjáratot. Sokkal többet ér egy tiszta, hibátlan E36 mint egy újabb, fullextrás, de lerúgott és rozsdás E46. Szeretni fogod, ráadásul mindkettőből akad kupé. Másfél milliót szánj rá, annyiból már megáll egy importautó is, papírostul. 25 vagy 28i az ideális választás, erős motorok, ha jó karban vannak, sokat bírnak még (én inkább a régebbi M52-őt preferálnám).

Figyelj oda a rozsdásodásra! Emeljétek meg az autót és szentelj nagy figyelmet a padlólemez olyan helyeinek, ahol egymásra van lapolva több lemez, ott szered rozsdásodni mindegyik. A BMW-fórumokat kezeld óvatosan, kevés az igazi szakember, sok a laikus és kezdő troll, könnyű őket kiszűrni, jellemzően direktszűrős kérdéseik vannak ill. olyanok, hogy honnan lehet olcsón, bontott féktárcsát szerezni. Egy BMW sosem olcsó, ezért a további költségek csökkentése lebegjen a szemed előtt és törekedj a minél jobb állapotra. Rétegvastagságmérő és józan ész a te fegyvered, ami gyanús, hagyd ott, lesz másik.

Viszont ha villantani szeretnél, akkor sem javasolnám neked az ötöst. Az E34-ből csak a _tényleg_ makulátlan és jól felszerelt ér valamit a hozzáértők szemében, az E39-ből pedig sosem lesz klasszikus, ahhoz már kevésbé markáns a formaterve és még nincs itt az ideje sem (kivéve M5).

BMW 7 E23
BMW 7 E23

Ha mutatni akarod, hogy értesz hozzá és tényleges – akár eszmei – értéket is képviselnél, netán az utcaképért tennél valamit, akkor bérelj egy garázst és vegyél egy szép állapotú E23-ast. Az mára egy pazar youngtimerré érett és úgy hat a sok műanyag vacak között, mint egy mozgó atomvillanás. A minap egy szakadt, ukrán rendszámos gurult el előttem az utcán, de szinte könnybe lábadt a szemem, mert olyan tartása van, amilyet mai autó már nem tud. E34 vagy E39 pláne nem. És mindegy, hogy a korai hegyesorrút vagy a késői tompaorrút választod, a csónakfenék-cápaorr verhetetlen.

Sokat fog fogyasztani, lesz vele gond, de akik igazán értenek hozzá, azok megbecsülik, ha vigyázol rá. Ja, a krómperemet kerüld, egyrészt nagyon gáz, másrészt biztosan rohad alatta a sárvédőív. És találj egy hozzáértő szerelőt. Mondjuk ismerünk ilyeneket, ha netán kéne...

Ja, hogy még mindig ötöst akarsz? Akkor irány Németország, egy kései, jól felszerelt E34 25i (nem iX!) a te tuti autód lesz. Sperr azért legyen benne, ívbelső gumit füstölni egy BMW-vel ciki.

Üdvözlettel

Vályi István