Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Cégen belül jött a kérdés
B: Az emberem kérdezné:
Szabad-e venni Opel Vivaro 2012-es, 2.0 turbo diesel (114 LE) easytronic automata váltóval.
Z: De miért, kérdem én, miért easytronic? Vezetett már olyat?
B: Passz. Céges autóra van egy meghatározott keret náluk. Ebbe befér a család, különben pedig 9 hónapon keresztül motorral jár. Hogy miért easytronic, arról nem mondott semmit.
Z: Az autó maga amúgy nem rossz, csak az az easytronic egy borzalmas bólogató izé (és mellesleg nem is igazi automata). Én tuti kézivel venném, szimpla utasüléssel, dupla klímával, kiegészítő fűtéssel.
B: És árban valami hasonló, ami akár családi batárnak is jó?
P: Lodgy hétszemélyesként abszolút megfelel, a kilencven lovas dízellel 4 milla és új, klímával ha nem, akkor használt Transporter szerintem.
B: Lodgy nem lehet. A Transportert felvetem neki.
P: Román autót nem vehet?
B: Mittomén a policybe nem fér bele.
P: Pedig keresve sem találsz jobb ár-érték arányút. Ha előítéletekkel küzd, akkor mondjuk meg is érdemel egy easytronic váltót. Valamirevaló használt tranyó, klímával, kárpittal-ülésekkel (nem hokedlikkel, mint a melósbuszban) sem áll meg négy alatt
Z: Gondolom új autó a policy. Akkor még lehet Fiat Scudo is, az még jobban is variálható. Hosszút, dupla klímást, kieg fűtésest, talán még olcsóbb is (listaáron), mint az Opel (ami Renault). A Transporterből csak a Kombi munkásbusz van tíz milla alatt, de abból is csak az alap 84 lovas. A Lodgyval az a baj, hogy a hétszemélyesbe nem nagyon lesz hova pakolni.
P: Jaja, a nyolcszemélyessel voltunk Brnóban, tök kényelmes és megy is.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.