Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Használt autót szeretnék venni, és a szokásos elvárásokon kívül (alacsony fenntartási költség, korrekt fogyasztás) nagyon fontos lenne számomra a tágasság és a kényelem. Mit tudna nekem javasolni 1,8-2,5 millió Ft környékén a használt piacon? Évi ~8-12 000 km-t autózom, és komoly derékproblémám van.
Tudom, hogy a Saab és a Volvo írtó kényelmes, de nem hiszem, hogy fenn tudnám tartani. Nekem nem fér bele egy autó javítására rákölteni egy összegben 100-300 Ft-okat. Csak a példa kedvéért egy Octavia, egy C Vectra, vagy ilyesmi kényelmesnek számít?
Köszönöm, ha válaszol nekem!
Kedves Kérdező!
Sajnos orvosi szempontból tanácsot adni nem tudok, mert ahhoz nem értek, és nem tudom, hogy az Ön problémája esetén a puha vagy a kemény ülés a jó. Minden embernek más a teste, más a kényelmes mindannyiunknak. Egy biztos, bőrös autót ne vegyen, mert télen azonnal beáll a dereka a hideg bőrön, ülésfűtés ide vagy oda. Valószínűleg csak hosszabb távokon derül ki, hogy egy autó kényelmes-e Önnek vagy sem. Talán az lenne a megoldás, hogy körbenéz ismerősi körben, kinél mit lehet kipróbálni ülés szempontjából. Elég hülyén érezheti magát az ember, ha az eladó felé az egyik kérdése az, hogy elücsöröghetek egy-két órát a kocsiban, bár az Ön problémájára csak ez a megoldás. Kereskedőnél még csak megoldható, de magánszemélytől nehezen várható el, hogy őrizze Önt, amíg kiüli magát. Mondjuk kereskedőként engem nem zavarna.
A Saabról lebeszélném, annyira szűk rajongó tábora van, hogy már nincs is ilyen autógyár. Újként túl volt árazva, aztán a piac beárazta. Ilyen éves futáshoz mindenképpen benzinest autót ajánlanék. Jó lehet a C Vectra, Avensis, Octavia is, ha ebben a méretben gondolkodunk.
A szervizzel kapcsolatban azért annyit megjegyeznék, hogy ezért az összegért már modern autót fog venni, és a javítás költsége simán lehet több, mint 100 ezer. Az autó egy gép, egyszer biztosan el is fog romlani. Nem régen cseréltem egy trafósort, már meg is volt a 130 ezer forint. Az autó szervizelése nem úgy fog kinézni, hogy 15 ezrenként lecseréli az ember az olajat, és kész. Optimális esetben így lesz, de lehet, hogy nem, ezzel kapcsolatban ne legyenek illúziói.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.