Öregedő német luxust vagy fiatal kisautót?

2013.02.15. 14:13

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném a segítségét kérni első autóvásárláshoz. A kocsit első sorban autópályán használnám évi 30 ezres futásteljesítménnyel, ezért a kényelem és biztonság elsődleges. A vásárlásra kb. 1 millio forintot szánnék. Nem tudom, mi érné meg jobban egy fiatal kis autó (pl. Ford Fiesta) vagy inkább egy idősebb német luxusautó. (Benzines vagy dízel)

Várom válaszát, köszönettel: Balázs

Kedves Balázs!

A kis Ford Fiesta egy jó autó, egyszerű megbízható technika. Ha autópályás kocsi kellene, nem ez lenne az első ami eszembe jut, már csak a mérete okán sem. Jellemzően kis motorokkal gyártották, azok meg igencsak erőlködnek az emelkedőn. Autópályára a Fiestából az 1.4-es dízelt venném, azzal könnyebben tartható a 140-es sebesség tartósan, és nem is eszik sokat. Azt nem írta hány centi, mert ha magas, inkább vennék valami nagyobb autót. Én 191 vagyok, és a feleségem 206-os Peugeot-jával letekertem három nap alatt 3000 kilométert, nem volt bajom vele, de ha rendszeresen azzal kellene mennem ennyit, az nem esne jól.

Ezért a pénzért lehet venni Mercedes E osztályt , 5-ös BMW-t, A6-os Audit. Az Audi talán a három közül a legkevésbé rohadós. Az itthoni kínálat tele van lefingott, néha szervizeltgetett, kétszer-háromszor tekert órás kocsikkal. Benzinesekből jobbakat lehet találni, a dízelek nem túl fényesek. Persze van jó is, de azt nem a legolcsóbbak között kell keresni. Kényelmes autók, a forma mai szemmel is szép, nem egy hisztis fajta. A kerek lámpás E osztályt (W210), már nem ajánlanám jó szívvel, ezt tartják (én is) a Mercedes mélypontjának, különösen, ami a rozsdát illeti, bár vannak kivételek. Az elődjét, a W124-est sokkal jobbnak tartom, bár a szerkesztőségi Mercedes guru, Csikós Zsolt úgy tartja, a koribbiak még jobbak, de kétségtelen, hogy a W210 egyike a valaha volt legrosszabb Mercedeseknek.

Ebből az évtizedből a 92-től gyártott E osztály a kedvencem, ez a W124 utolsó három évjárata. Az 5-ös BMW-t (E39) benzinesben vennék, imádom a hathengeres motorjaikat, jól mennek, szép a hangjuk, tartósak. Ezekből az 525i, 528i az igazi, már van bennük elég akarat, de isznak is. Évi 30 ezres futásnál már nem mindegy a fogyasztás, ezért én egy Audi A6 Avantot (1994-97-ig) vennék, a jóféle 2.5-ös, sorötös, 140 lovas dízellel, hatsebességes váltóval. Ilyeneket még lehet kint találni jó kilométerrel (értsd 250-300 ezer), sokáig vezetett szervizkönyvvel, 2000-2500 EUR-tól. Az egy komfortos nagy szekrény, a magamfajta szép nagy marha emberből elfér benne négy, kényelmesen. Autópályán erőlködés nélkül bírja a 140-160-es utazó tempót Kamcsatkáig meg vissza.

Ha az öreg német mellett dönt, ne kössön kompromisszumot, inkább vegyen tényleg szépet, drágábban. Ezeknél már különösen igaz az olcsó húsnak híg a leve mondás.

Becsületesnepper -

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.