2013.03.23. 07:35

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző, Becsületesnepper!

Olcsó árkategóriában keresek  családi, nagyobb méretű autót. Az ársáv 400 és 800 ezer forint közötti. Az ezredforduló környékén gyártott, minimum klímával és ABS-szel felszerelt kocsik érdekelnek. Kiszemelt típusok: Mazda 626, Nissan Primera, Peugeot 406, Renault Laguna, esetleg BMW E39.

A Renault híre ugye nem túl jó, ezért nagy kérdőjellel írtam fel a listára.

A BMW E39 még gyerekkori kedvencem, de mostanában a szegény ember prémium autója lett - és nem vagyok benne biztos, hogy egy 12-15 éves BMW nem tartogat költséges meglepetéseket.

Az autótól nem várok szalonállapotot, a fő szempont a megbízhatóság - azaz ne hagyjon ott sehol. Hajlandó vagyok kicserélni a kopott alkatrészeket, időben folyadékokat cserélni, az állagra és az állapotra vigyázni. Benzin vagy dízel? Ilyen koros autónál már kicsit félnék egy dízeltől (valószínűleg sokat futottak), és sokat használnám városban, kisebb távolságra (télen biztosan nem melegedne be rendesen). Az éves futás 10-15 ezer km között lenne. Fontos még, hogy a két gyerekülés és a csomagok elférjenek (400-500 literes csomagtér elegendőnek tűnik), valamint a kényelemben való utazás akár autópályás tempónál is. Az alapmotorok nem érdekelnek, mert nem szeretek "szenvedni" a forgalomban. A fogyasztás ne legyen 8 liternél több. [sok az ellentmondás az elvárásoknál?]
Tudom, hogy nem lehet megmondani a tutit, csak egy iránymutatást, hogy nagy valószínűséggel mely típus fog zökkenőmentesen működni az elkövetkezendő 3-5 évben. A fenntartási költségeknél az alkatrészek, gumik és szervizköltségek is érdekelnek (leginkább egymás arányában). A japán típusok alkatrészei tényleg drágák?

Várom válaszát!

Üdvözlettel:

Dániel

Kedves Dániel!

A 626 és a Primera műszakilag jó autók, de a hátsó sárvédőív rohad rajtuk eléggé, és még alájuk sem néztünk. Az ennyi pénzért árult E39-ek között rengeteg a lelakott hulla, nem lehetetlen jót találni, de nagyon sok utánajárást, és hozzáértést igényel. Az ön autóját úgy hívják, hogy Toyota Avensis, az 1.6-os, 110 lovas, benzines motor is elég arra, amire Önnek kell, nem kell tőle félni. Hűt, fűt, világít, megáll, kanyarodik. Nézze meg, hogy Papp Tibinek milyen mozgalmas élete van, szökőévente tud egy autószerelős cikket írni, hogy kicserélte a hamutartó világítását meg elkopott a gyújtáskapcsoló.

Ha valami miatt nagyon elhatárolódik az Avensistől, érdemes a többi típus Népítéleteit végiglapozni, és azok ismeretében választani.

Üdv:

Becsületesnepper

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.