Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt szerkesztőség !
Végre megadatott,hogy 5 év után lecseréljem ezres swiftemet, igaz ehhez szükség volt egy koccanásra is önhibámon kívűl. 30-as tempóval kijöttek elénk egy opel astrával ( régi típusú ) az enyémnek az eleje karcolta a totálkár kategóriát , a vétkesnek az fényszoró bánta, na most ez arra sarkalt, hogy egy perccel sem szeretnék tovább Suzuki-tulajdonos maradni, ugyanis találó szó erre az autóra a már elterjedt papír gúnynév. Az autó fenntartása nevetségesen olcsó, tehát azzal nem volt bajom és tudom azt is ,hogy felsőbb kategóriát ennek a háromszorosából talán ha fenntartok. Régi álmom Bmw e36 320i vagy 325i avagy Audi a4 b5 1.8 vagy 1.8t. Érdeklődnék, hogy ti melyik német csodát javasolnátok? Külföldről tervezem behozni és igazándiból ahogy olvastam egy árban vannak. Azzal tisztában vagyok, hogy egyik autót sem olcsó fenntartani, sem tankolni, a véleményetek úgy általánosságban tapasztalototok alapján érdekelne.
Előre is köszönöm.
Üdv : Bálint
Kedves Bálint!
Azt nem írtad, hogy kupé, limuzin vagy kombi érdekelne az E36-os BMW-ből. Csak azért hoztam fel ezt a dolgot, mert jellemzően a kupékban van a 16 szelepes IS motor, de elvétve előfordul négy ajtósban is. Ez egy nagyon jó sikerült motor, keveset (kb.8.5 l/100km) fogyaszt, ugyanakkor normálisan mozgatja a bódét. Az igazi a 325-ös lenne, de ennek a legmagasabb a regadója, ezt azért a vásárlás előtt kalkuláld be. A BMW-re jellemzőbb a rozsdásodási hajlam. A sárvédő íveket, ajtók éleit, emelési pontokat alaposan meg kell nézni.
Az Audi A4-esből inkább a szívó motorost venném. Nem rossz a turbós sem, de nekem az előbbi szimpatikusabb, egy turbóval kevesebb hibaforrás. Az Audi karosszériája jobban ellenáll a rozsdának, de nem árt itt sem az elővigyázatosság.
Mindkettő megbízható, jó autó, és a közhiedelemmel ellentétben nem olyan drága fenntartani őket. A Suzukihoz képest drágább lesz, de nem fog fájni. Nagy mennyiségben van hozzájuk után gyártott, illetve bontott alkatrész. Nekem a 325-ös BMW a legkedvesebb ezek közül, mert hátul kapar, és van benne elég akarat, de te dönts a szíved és zsebed szerint, nagyon nem nyúlsz mellé egyikkel sem, hacsak nem veszel valami "csodát".
- Becsületesnepper -
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.