Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Uram!
Az az érdekes autóvásárlási helyzet elé álltam, hogy megpróbálok egy másik vezethetőségi élményt szerezni a jelenlegi 7 év 1,6-os VW vezetés után (10 éve van jogosítványom).
Valamelyest jártas vagyok autós témakörben (8 éve fórumozok, tele vagyok BMW-s, VW-s, hondás fanatikusokkal) így van némi infóm ezekről a márkákról, motorokról, egyebekről.
A helyzet a következő. 700 ezer forint lenne a keret (plafon 800 ezer). A váltást illetően egyet tudok, feltöltős autó nem kell, mert ebben a kategóriában, ha benzines, akkor sanszos, hogy "chiptuning" és társai befigyeltek, dízelt meg azért nem vennék, mert "csak" (kéttömegű lendkerék, turbó stb stb).
A kérdésem az lenne, hogy merjek-e 20 év körüli 5-ös BMW-t nézegetni? Több BMW-s ismerősöm helyesli a dolgot. Viszonylag potom pénzért (4-500 ezer Ft körül) egészen vállalhatónak tűnőt lehet kapni. Úgy számoltam, hogy ha kicsit vérmesebbet nézek (24v), 150 körül néven van, biztosítással, másik 150-ből pedig aránylag értelmesen gatyába rázom.
Jól matekozok?
Válaszát, válaszukat köszönöm előre is.
u.i.: A terv: egy értelmes, kicsit haladósabb autó érdekelne, nem pedig "páváskodni".
Üdvözlettel:
Ádám
Kedves Ádám!
Egy gyárias E34 nagyon szép tud lenni. Ha talál egy valóban szép, nem csak annak tűnő példányt, akkor hajrá, vegye meg. Rozsdásodni az emelési pontoknál, ajtók alján és a tankajtónál szokott. A benzinesekkel nincs baj, a 2,5-ös tds-eknek a hengerfeje érzékeny. Nagyon jó, kiforrott autó. Ha a vásárlás után tényleg van pénze rendbe rakni, akkor sokáig fogja még benne örömét lelni.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.