Kis dízel vagy kis benzines legyen?

2013.07.16. 11:12

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Nagyjából 3 éves, 60 ezer kilométert futott autó vásárlásán gondolkozom a családunknak (2 felnőtt, 3 és 5 éves gyerkőc). Évente 12-14 ezer kilométert megyünk, minimum felét városban, rövid úton. Kicsit "németes" irányultsággal a Golf VI és Octavia modelleket néztem. Eddig csak szívó benzines autóm volt, most meg szinte mindenhol turbós benzineseket látok. Érdemes az 1.2 TSI motort venni, vagy inkább az 1.6 TDI, ha már a benzines és a turbós is komplikált jószág? Van olyan dolog amire érdemes külön odafigyelni az ilyen motoroknál? Köszönöm a választ előre is.

Üdv, Zsolt

Kedves Zsolt!

Ezek a kis turbós motorok nem azért jelentek meg, mert annyira jók lennének, hanem mert a gyárak ezekkel tudják laboratóriumi körülmények között teljesíteni az EU által elvárt kibocsájtási normákat. Itt a hangsúly a laboratóriumi körülményeken van. Ezeknek a méréseknek természetesen semmi köze a való világhoz, a katalógus adatokkal ellentétben ezek a motorok simán meg tudnak enni a városban 9-10 litert. Stump András kollégánk írt ezekről a nevetséges fogyasztási adatokról nemrég egy cikket. Sajnos azt még senki nem tudja, ezekről a motorokról, hogy milyenek lesznek 300 ezer lefutott kilométer után, de a szerelőkkel való beszélgetések során az derül ki, hogy senki sincs nagy véleménnyel ezekről a kis turbósokról.

Én dízelt sem vennék, mert évi 12-14 ezer kilométernél nem sok előnye lenne a dízelből. A kis turbósoknál, és úgy általában a modern motoroknál arra kell figyelni, hogy az ember NE TARTSA BE a gyári olajcsere periódusokat, hanem sűrűbben cserélje az olajat és a szűrőket. A 30 ezres olajcsere periódus jól néz ki a katalógusban, elhiteti a laikusokkal,hogy mennyire gazdaságos fenntartani az autót, mert 100 ezer kilométer alatt csak háromszor kell olajat cserélni, de rosszul néz ki a motorban. Ennek köszönhetően lesznek 150 ezernél csapágyasak, szinte óramű pontossággal, az 1.5 dci motorok, ezért térdelnek le a turbók. A motorban 30 ezer kilométernél már nem olaj van, hanem csak olajsár. Tessék olajat cserélni 10-15 ezer kilométerenként, különösen a turbós autóknál, és a Novoth Tibi nem az Ön autójáról fog írni. Ha eddig csak szívó benzines autója volt, akkor én az Ön helyében vennék egy másik szívót, a "változatosság kedvéért", és a magam nyugalma érdekében. Az 1.9 TDI-ről már tudjuk, hogy nagyon jó, a kis turbósokról meg 10 év múlva, amikor már tömegesen túl lesznek a 300 ezer kilométeren, majd beszélhetünk, hogy jók-e vagy sem.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.