Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Párommal autó vásárlásra adnánk a fejünket. " autó tetszett meg, de nem tudjuk eldönteni, hogy melyik legyen a befutó. Az egyik a Ford Focus II, a másik az Audi A2-es modellje. Gyermek még nincsen, de tervezzük a közel jövőben. addig is egy kellemes, hosszú utakon is csendes és hű társat szeretnénk magunk alatt tudni. Benzinesben gondolkozunk minden -képpen, mert ha hozzánk nő a kocsi, akkor a gázosítását is el szeretnénk végezni. Az Audi lenne talán a befutó, mert tetszik az egyedi formája, és az összes népitéletet végigolvasva az a benyomásom, hogy egy nagyon is minőségi kisautóval gazdagodna a család.Az alu kaszni miatt a rozsda sem kezdi ki a bódét, de mire érdemes oda figyelni vásárláskor? Itthon elég drága, nem rég költöztünk haza Angliából, és ott 1600-1700fonttól már vannak szép állapotúak. Érdemes külföldről behozatni, vagy inkább vegyek dupla áron itthon egyet, amit már nem kell a magyar szabványoknak megfelelően átalakítani?
Válaszát előre is köszönjük
Zsolt
Kedves Zsolt!
Az A2-es nekem is nagyon tetszik, kortalan a formája, a maga idejében egy igazi ufó volt, de van néhány dolog, amire az Önök esetében figyelni kell. Az autó "balosítása" nem egy könnyű nyár esti séta, kezdőknek különösen nem ajánlott. Cserélni kell a kormányművet, a hozzá tartozó szervó csöveket, a műszerfalat, fűtés boxot, ablaktörlő mechanikát, fényszórókat, az ajtó kárpitokon a másik oldalon vannak a villanyablak kapcsolói, a tükrök mérete is fordított. Lehet, hogy valamit kihagytam, most hirtelen ennyi jutott az eszembe. Meg kell nézni, hogy a tűzfalon ki van-e alakítva a kormányoszlop helye, sok autónál megvan, de ha nincs, akkor meg kell csinálni. A kábelkorbács sem biztos, hogy 100%-osan stimmel. Az autó karosszériája teljesen alumínium, nem csak a rácsavarozott elemek. Az alumínium elemek nem kalapálhatóak, nem melegíthetőek, csak a csere lehetséges. Kisebb sérüléseknél nincs gond, mert kapható hozzájuk bontott alkatrész is, de ha a váz deformálódik, a javítása nem egyszerű művelet, kevés műhely rendelkezik a megfelelő technikai háttérrel, és egy egyszerű lakatos műhelyben nem tudják megcsinálni. Szerintem sokkal egyszerűbb venni egy bal kormányost.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.