Szabad Hyundait venni?

2013.08.15. 14:34

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt szakértő!

Húsz éves 1.2-es B Corsámat akarom hamarosan lecserélni, mert 10 éve nálam van, és meguntam. 5-600 ezrem lenne rá,miután eladtam vagy esetleg beszámíttatom a mostanit. Bár beszámításnál alig kapok érte valamit, gondolom. Most 300 körül ér.

Négy-öt típus közül kellene döntenem., és ebben (is) szeretnék segítséget kérni, hogy melyiket lenne érdemes. Ezek a Hyundai Getz, Clio2, Citroen C3, Fiat Bravo, esetleg Ford Focus, de szivesen vennék egyéb tippet is. Kisautót keresek főképp,inkább egyedül autózom főképp. Évi kb. 6-8 ezer km-t megyek vegyes használatban. Valami nagyobb vezetési élményű autót keresek a Corsa után...elsődleges a kis fogyasztás és gazdaságos üzemeltetés, második a kinézet, forma. Mmindegyik autó másért kéne.A C3 tetszik legjoban,de sokat szidott francia autó, nem ismerem a megbízhatóságát.A Getzből ennyiért kapok 2004-2005 ös modellt kb,ez a fenntartás miatt lenne jó, a Clio tetszik kivül-belül is,de vegyes infókat olvasok róluk,bár főképp jókat. A Fiat belülről tetszik, de az meg olasz, azokat is szidják a tudatlanok?! Erről olvastam,hogy facelift utánit. A Focusról sok jó véleményt olvastam, jó futómű és tartós stb. Bár ennyi pénzért szerintem ebből kapnám a legleharcoltabbat. Úgyhogy kissé tanácstalan vagyok. Szivesen vennék tanácsot hogy típuson belül milyen motorral érdemes venni,vagy hány km-est?! Félek,hogy egy visszatekertet fognék ki, ezért arra gondoltam, hogy lehet jobb lenne inkább magánszemélytől venni. Válaszát előre is köszönöm.

Zoltán

Kedves Zoltán!

A 93-as Corsa árával kapcsolatban el kell, hogy keserítsem, nem ér 300 ezret, 200 ezer körüli irányárakon hegyekben áll a neten. Nem láttam sem az Ön autóját, sem a többit, de egy kereskedő nem fogja a plafon ár körül beszámítani az autóját, még akkor sem, ha bomba állapotú az autó. Évi 6-8 ezer kilométerhez mindenképpen benzines autót javasolnék. A Focusból ennyi pénzért már nem lehetetlen jót venni, érdemes megpróbálni, de lehet, hogy néhányszor csalódni fog. Egy 1.4-es is elég lehet a hétköznapi tempóhoz. A Hyundai Getz (vagy TB Get, Get) megbízható kis autó, nálunk kevésbé népszerű a márka, de a világ többi részén sokan kedvelik, nem alaptalanul. Ha már a Getz-et nézegeti, érdemes elgondolkodni az Accentten is. A Népítéletek alapján elégedettek a tulajok. A Fiat Brava egy ismerősömnél tökéletesen működött 250 ezer kilométeren át, bármi különösebb hiba nélkül, más meg epét hány, hogy milyen rossz. Az ismerősömé egy 1.6-os volt, persze kicsit folyt az olaj belőle, de amúgy semmi, csak a kötelezők. Renault Cliom több is volt, volt amelyik saját használatban, nekem nem volt vele bajom, az 1.2-es nem egy ördög, én inkább 1.4-est vennék. A Citroen C3 egy, a hölgyek körében igen népszerű kis autó a formája okán, esetenként elektromos problémák szoktak vele lenni, vannak köztük problémásabb darabok, de általában normálisan működnek. Én egy Focust vagy egy Hyundait vennék, de ha ezt elolvassa, lehet, hogy talál olyan típust, ami eddig nem jutott eszébe.

Ha itthon vesz autót, ne a kilométerórát nézze, azt ki tudja hányszor tekerték már, hanem az autó állapotát. Ennyi pénzért nagy valószínűséggel tekert órás autót fog venni, de nem kizárt, hogy talál valódi futásteljesítménnyel rendelkező autót. Óratekerés szempontjából semmilyen garanciát nem jelent, ha magánszemélytől veszi az autót, kivéve, ha első tulajdonostól veszi. Az óratekerés egy népi játék, részt vesz benne nepper és magánszemély egyaránt, rengetegen tekertetik az órát szinte pavlovi reflexként.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.