Másfél millióért hatszemélyest

2013.10.03. 15:22

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületes Nepper,

Jelenlegi Ford Focus kombimat szeretném nagyobb járműre cserélni. Olyan autót keresnék 1.5 millió körül, amibe öten kényelmesen elférünk, sokat lehet belepakolni, sőt szükség esetén egy hatodik ülést is fel lehessen nyitni benne. Legyen hasonlóan igénytelen szervízelés szempontjából, mint a mostani, amivel mindent megcsinálnak az évszaknak megfelelő gumicserék kapcsán.

Mivel évente 10 ezer km-nél többet nem megyünk, azt is Budapesten meg környékén, gondolom benzines a célszerű.

Gondolkodtam VW Touran-on és Toyota Verson, de attól félek, hogy ennyiért csak elhasználtakat kapok és sokba kerülne a fenntartás. Fiat Dobló? Láttam egy Hyundai Trajet-et az utcán, de arról nem találtam tesztet a totalcaron? Mi jöhet még egyáltalán szóba?

Köszönettel, Zsolt

Kedves Zsolt!

Másfél millióért már lehet olyan Tourant venni, ami nem roncs, elég jól bírják a gyűrődést. A hatsebességesek váltójának olajszintjére kell odafigyelni nagyon. A hatodik sebességet utólag akasztották egy ötös váltóra, és csak egy kis nyíláson keresztül folyik olaj a hatodik fokozathoz. Ha az olajszint a nyílás szintje alá csökken a hatodik nem kap kenést, mert a többi fokozatról nem fröcsög rá olaj. Ilyenkor kidobálja a hatodikat, ezt mindenképpen próbálja ki a próbakörön. A Corolla Verso hozza a kötelezőt, olyan, mint minden Toyota, semmi különös, de azt jól csinálja, és főleg probléma mentesen. A Doblo elég teherautós, különösen a Touranhoz és a Versohoz képest, azt nem vennék az előbbiekkel szemben. Ha hatszemélyes autót keres, akkor még jó lehet a Fiat Multipla is. A formája elég megosztó, de a tulajok szeretik, mivel nagyon praktikus.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.