Közös nyomócsöves dízel helyett mit?

2014.01.06. 14:01

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző,

2007-es, Renault Clio 3 1.5 dCi-met szeretném lecserélni. Kicsit túl érzékenynek és pénztárcagyilkosnak érzem a common rail dízel fenntartását, a befecskendező rendszere nekem túl sok meglepetést és költséget tartogat. Az autót tényleg cserélni szeretném, sajnos jelenleg minimális plusz összeget tudok erre fordítani - de most betelt a pohár (teljes befecskendező rendszer felújítás/javítás, és a gázolaj hazai minőségéből kiindulva, ez hamarosan újra probléma lehet). A Clio szép állapotú, rendszeresen hozzáértők tartották karban (nem márkaszerviz), minőségi alkatrészekkel. 100000 valós kilométer van benne, igen barátságos fogyasztással (computer szerint vegyes használatban 4.8l/100km). Ez a gyengébb, 68 LE változat.

Szóval kellene egy hasonló árú, nem széthajtott, lehetőleg benzines autó, amiben a család is jobban elfér, nem versenyautó, de azért egy teli csomagtartót tud cipelni bekapcsolt klíma mellett is, és nem egy pénznyelő, ha fenntartási, javítási költségekről van szó. No meg az se baj, ha fogyasztásban nem eszi le rólam a gatyát :-) Általában évi 15E km alatt megállna a használata, fele város, fele országút. Valami, ami 4-5 évet még nagy valószínűséggel komoly gond nélkül elmegy. Elsősorban 5 ajtós/kombi lenne jó, megszoktam a praktikusságát.

Renault Mégane 2 Grandtourokat nézegettem, nem túl ronda, és nagyjából tudja, amire szükségem van - de nem sok közveteln infót, tapasztalatot sikerült begyűjtenem róla (ennek 1.9 dCi változatáról is győzködtek, hogy sokkal stabilabb a befegykendező rendszere mint az 1.5-nek, de nem tudom... erről mit gondol?).

G Astra is szóba került, de volt ilyenem, és nem szerettem túlságosan.

Ford Focus esetleg? Bár ott vezettem 2008 körüli benzinest, és nem volt éppen egy rakéta klímával, felpakolva. A dízelei ennek is mind CR-ek, ha jól tudom, ezek mennyire bírják a hazai körülményeket?
Szóval, milyen javaslata lenne egy ilyen cserére? Milyen típust/évjáratot érdemes keresni?


Köszönettel,
Gábor

Kedves Gábor!

Sajnos az 1.5 dci-k esetében ez előfordul, mint ahogy az is, hogy 150 ezernél csapágyas lesz a főtengely. Ennek az az oka, hogy a 30 ezres olajcsere egy baromság, ezekben ajánlott legalább 20 ezrenként olajat cserélni, akármit is mond a kormány. Én mondjuk az enyémben 10 ezrenként cserélem az olajat. A gázolajszűrőt olajcserénként cserélném, ezzel megelőzhető, de legalábbis késleltethető ez a befecskendező probléma. Egyébként nem a common rail motorral van a probléma, hanem a gyártóval, ez egy Delphi rendszer, ami egy kisebb fajta "legenda" az adagoló javítással foglalkozó szerelők között. Ennek ellentmond, hogy az egyik ismerősöm hetven darabból álló, 1.5 dci, 68 lóerős Clio van-ekból álló flottá üzemeltet, sok közülük túl van a 200-250 ezer kilométeren, de csak egynek volt befecskendező problémája. Az is igaz, hogy ők figyelnek a szervizre, és nem 30 ezrenként cserélnek olajat. Az 1.9 dci-nek valóban stabilabb a befecskendező rendszere, ott az olajra kell nagyon figyelni, hogy időben legyen cserélve, jó minőségű olaj legyen benne, ne a teszkós, és a szint se legyen alacsony, különben főtengelycsapágy és turbó problémák lehetnek.

A Ford Focus-ban ugyanaz az 1.6-os motor van, mint a Peugeot-okban, Citroenekben, Volvókban. Teljesen jó, öt liter körül fogyaszt, és nem olyan problémás, mint az 1.5 dci. Nekem most volt három ilyen 1.6-os dízelhez szerencsém, és mindegyik jó volt. Persze fenntartási költségek ott is vannak, de szerintem nyugodtan megvehető.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.