Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Első (használt) autómat tervezem megvásárolni, elsősorban hétvégi használatra, rövidebb utazásokhoz, kiránduláshoz, de semmiképp sem mindennapi városi araszolgatáshoz. Elsődleges szempont a megbízhatóság, értékállóság, és az alacsony fogyasztás. A keret kb. egymillió forint. Egyértelműen kisautóban gondolkodom, és hosszas kutakodás után az Ön által sokszor emlegetett Honda Jazz vezeti a képzeletbeli listámat. Viszont autókhoz csak alapszinten értő ember lévén kissé elvesztem a hirdetések között. Reális-e az, hogy 990 ezerért kitűnő állapotú, 2003-as 1.4 ls-t kapok kereskedésből, cirka 150.000 km-el, a fényképek alapján sérülésmentesen, majdnem egy százassal többért pedig 2004-es 1.2 s-t apró esztétikai hibákkal, alulról súrolva a bűvös 200.000 km-t, magánszemélytől? Mi a reális ár, és mi az az ár, ami ennél a modellnél már gyanúsan alacsony? Milyen típushibákra érdemes figyelnem az átnézés során? Nem utolsó sorban: van-e jobb alternatíva a leírt igények alapján?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
M.Rita
Kedves Rita!
Az igazán jó Jazz nem egymillióért van, hanem inkább fölötte, Tesco májkrém árán jellemzően Tesco májkrémet kapunk, nem bélszínt, persze lehet szerencséje. Egy autó reális árát nem lehet így megmondani, látni kell az autót. Kisautó kategóriában szerintem nincs jobb, mint a Jazz. Műszakilag szinte tönkretehetetlen, de az olajcserére oda kell figyelni, akkor örök élet meg egy nap, szinte csak a kopó alkatrészeket kell cserélni. A Jazznek (a hülye tulajon kívül) a rozsda az egyetlen ellenfele, arra kell odafigyelni.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.