Dízelt autópályás ingázásra

2014.08.08. 11:23

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Becsületesnepper!

Használt autó vásárlásában kérnék tanácsot. Napi szinten ingázom Budapest és Székesfehérvár között oda-vissza a munkám miatt, ami naponta 130 km autópálya, plusz némi városi araszolgatás, azaz évente kb 30-35 ezer kilométert használom. Jelenleg egy 1999-es 1.3-as Mitsubishi Lancert hajtok, ami tökéletesen megbízható, de elfogadható fogyasztást, azaz 6 liter alattit csak 95-100-as tempónál produkál, ami autópályán kicsit kevés. Olyan autót keresek, ami minimális fogyasztással, és legalább olyan megbízhatósággal rendelkezik mint a Lancer (azaz sose romlik el). Maximális keretösszeg 800.000 Ft, plusz átíratás és szerviz. Van családom is, így valami nagyobb csomagtartós szedánra gondoltam.

Mivel a fogyasztás fő szempont, így a Spritmonitoron kezdtem a kutakodást, 5,5 liter körüli autópályás fogyasztásokra vadásztam. Végül 4 típus maradt fenn a rostán ami teljesíti a kritériumokat és belefér a keretbe, mindegyik dízel:

- Mazda 323 2.0 DiTD (esetleg 626 ugyanezzel a motorral)
- Nissan Almera 1.5 dci
- Toyota Avensis 2.0 D-4D
- Octavia 1.9 PDTDI

Ezek közül az Almera a legjobb fogyasztásban, és úgy általában is ez a legszimpatikusabb, de szerintem rejt némi kockázatot a Renault-féle dízel ennyi idősen. A Mazdával és a Skodával ugyanez a félelmem, hogy a 10+ éves turbódízel nem alattam fogja-e végleg kilehelni lelkét? Az Avensis megbízhatóbbnak tűnik, de a fogyasztása is magasabb. Ön szerint melyik lenne a legmegfelelőbb ezek közül? Egyáltalán szabad-e ilyen idős dízelt venni, vagy ez már a kockáztatás kategóriába tartozik?


Köszönettel:
Gábor

Kedves Gábor!

Szabad ilyen idős dízelt venni, nem kell tőle félni. Nagy japán bérenc vagyok, de ennyi pénzért mindenképpen valami VW csoportos 1.9-es dízelt vennék, azokhoz van szakértelem, rengeteg az alkatrész, relatív nem drága a bontott motor sem, ha esetleg kidőlne belőle. Az 1.9-es PDTDI tényleg nagyon keveset eszik, nekem is van egy Skodám, amivel Németországba járok. Autópályán, ahol lehet, jellemzően 160 körül megyek, de előfordul, hogy inkább 180-al. Két tankolás között van egy kevés városi forgalom, némi városok közti cirkálás, de leginkább autópályázás. Ha nem megyek 160 fölé, akkor klímával megáll 5.8-6 liter körül, ha vannak 180-as szakaszok, akkor felmegy 6,2-6,3-ra, ami még mindig egy vicc. Ha nem megy a klíma, akkor 2-3 decivel kevesebb. Ha odafigyelve vezetnék, akkor elmenne öt liter alatt is, de én mindig rohanok. Viszont van egy rossz hírem. Ennyiért nincs PDTDI. De van egy jó is. Van régi 1.9 TDI, ami egy egyszerűbb és nagyon kiforrott technika. Megfelelő karbantartással és odafigyeléssel tényleg kimegy a világból, jól fogyaszt, és nem romlik el.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.