Kisáruszállítót 800 ezerig

2014.12.07. 11:42

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Egy kisáruszállítóra lenne szükségem. Évi 40 000 kilométer körül használnám. Három márkát néztem: VW Caddy  1,9 SDI 2000-2003, Opel Combo 2003-tól 1,3 CDTI vagy 1,7 CDTI (nem tudom melyik a jobb), és  Peugeot Partner 2000-2006 1,9D, 1,6 HDI vagy 2,0 HDI (nem tudom melyik a jobb). A keret kb. 800000 Ft.

Az lenne a kérdésem, hogy Ön melyiket ajánlaná, melyik a strapabíróbb, mik a hibaforrások, és hogy megfelelő karbantartás mellett kb. hány kilométert mennek el ezek a motorok?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv, Ákos

Kedves Ákos!

Nekem is Caddy-m van, a jóféle 1,9-es SDI motorral. Örök mint a nyomorúság, sose megy tönkre, tudok egymillió fölött futott példányokról is. Az SDi-knek egy bajuk van, nem túl erősek, ezért rövid a váltójuk. Autópályán mennek 140-et is, de hosszú távon a 110-et szeretik a legjobban, jó lábbal elmegy 5,5 literrel vagy alatta. A legfinomabb ezek közül a TDI, és ennyiért már azt is kapni. Lényegesen fürgébb, erősebb, hosszabb a váltója, simán utazik 140-et, néha lehet még klímásat is találni. A hátsó íveken szokott rozsdásodni, illetve alul, a hátsó nyúlványokon.

A Partner szintén jó, ott a hátsó futómű javítására lehet idővel számítani, mivel egyszerűen olyan a konstrukció, hogy előbb-utóbb biztosan tönkre fog menni. Az 1,9-es szívódízel hasonlóan strapabíró, mint a Caddy-ben lévő SDI, de a HDI is nagyon jó. Az 1,6-os HDI-nél az olajcsere elvégzésének mikéntjére kell nagyon odafigyelni. Nagy előnye a Caddy-vel szemben, hogy van oldalajtaja, ami nagymértékben megkönnyíti a pakolást. A régi Combo nagyon rohadt, de a motorokkal nem szokott probléma lenni, az újabb már sokkal jobb a rozsda szempontjából. Kőbájker barátunk nagyon megszívta a Combóval, de szerintem csak nem volt szerencséje azzal a konkrét autóval. Jó az 1,7-es, és az 1,3-as multijet is, de az újabbak még 800 ezer fölött kezdődnek. Az újabb modellből is van egy és két tolóajtós, illetve csak hátsó ajtós karosszériaváltozat. Nekem a Caddy jobban tetszik, nagyon szeretem az enyémet, faék egyszerűségű, kiforrott, agyonüthetetlen technika, csak egy klímás TDI-re cserélném le, de elég ritka, bár keresem folyamatosan. Ha kell az oldalsó pakolási lehetőség, akkor a franciát venném, a motor szinte mindegy melyik.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.