Légzsákos, szervós, klímás autót 400 ezerig

2014.12.21. 13:07

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepper!

Auto csere előtt állok. '97-es Puntom szeretném lecserélni másik autora. Van pár elvárásom, amit örülnék ha teljesülne, de nem vagyok benne biztos hogy lehetséges. Kényelmi szempontból örülnénk ha az auto elől elektromos ablakos, két légzsákos, szervós és klímás lenne, illetve középső kartámasza is lenne.

Motorikusan mindegy, hogy dízel vagy benzines, de ne legyen az az elromlós fajta nagyon és ne egye meg a fél tankot 100-on, de azért legyen benne egy kis dinamizmus.

Napi 40-50 km használatban lenne, 80% országút 20% város. Évi 15-20.000 km futással számolva. A rászánt összeg elég szűkös több sajnálatos ok miatt is, kb 400.000 Ft.
Tanácstalan vagyok mit lenne célszerű venni. Eredendően japán és német auto párti vagyis, de másra is vevő vagyok, ha az megéri.

Nézegettem több típust is, kis és közép kategóriásakat; sedan-t, coupe-t és ferde hátút is. Az Octávia nem rossz, de tudtommal ennyiért nincs jó, csak úgy mint a 3-mas BMW-ből sem. A Lagunát nem ismerem, nem tudom milyen auto. A Mondeo nem rossz,de elég rohadós. A 323-mas Mazda is hajlamos a rozsdára. Suzukit nem szeretnék, se Peugeot se nagyon, de nézegettem még a 216-os Rovert is, illetve a Marea sem áll távol tőlem.

Nem tudom mi lenne a legjobb választás. Ön melyik autot ajánlaná, esetleg van e még valami más ötlete, ami jó lehet? Ennyi pénzért nem várok csodát és félek a feltételek sem fognak teljesülni, amiket állítottunk, mégis bízok benne,hogy Ön tud segíteni.


Előre is köszönöm a segítségét!
Tisztelettel: Attila

Kedves Attila!

Az összeg nem túl magas, de ez a két légzsák, klíma, szervó kombináció nem lehetetlen ennyi pénzért. A Rovert annyira nem erőltetném. A Lagunát sem, tele volt extrával, amik ma már csak részben működnek bennük. A Marea már nem olyan rossz, de a kidolgozás sem pazar, az utastér is csúnyán öregszik Van azért jobb is.

Én valami kilencvenes évekbeli japán szívó benzinest vennék. A japánokban ekkor már ezek az extrák benne voltak, és jellemzően bennük működnek legstabilabban az elektromos dolgok. A japán kocsik műszaki színvonala a kilencvenes években már nagyon jó volt, de a vasoxid sokukkal elbánt. Elsősorban egy Toyota Carina E-t vennék, de kevés van már belőle. Ritka megbízható konstrukció, a rozsdára kell odafigyelni jobban, mert ezek már benne vannak a korban. Ha talál egy rozsdamentes példányt, akkor az még nagyon sokáig szolgálhat megfelelően. Mazda 626-ból is látni még néhány nem rossz példányt. Ha nem japán, akkor elsőnek a VW Passat átmeneti változata jut eszembe, ami majdnem ugyanaz, mint a régi "malac" Passat, csak más karosszéria elemek vannak rácsavarozva ugyanarra a vázra.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.