Porsche mellé valami értelmeset

2015.02.17. 13:48

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző

Nem túl szokványos problémám van, de remélem pont ez lehet benne az izgalmas. 32 éves üzletember vagyok, filmforgatásokon dolgozom, egyedül élek, némi autó- (és adrenalin-) buzériával. Előző autóm lecserélésekor meghoztam a legértelmetlenebb, de legszórakoztatóbb döntést: jelenleg egy 2001-es Porsche Boxster boldog tulajdonosa vagyok. Négy évvel később kénytelen vagyok szembenézni avval, hogy a Porke hiába csodás játék és egyszerre elegéns autó, mindennapi használatra nem igazán a legjobb. Eladni nem akarom, de értelmesebb járóautót keresek mellé. Évi kb 16-18.000 km-t vezetek, a Porsche azért 13,5 litert fogyaszt, ráadásul a szervízköltsége sem alacsony, amin nem segít, hogy eddig egy kivételével mindegyik TC pályanapon tiszteletét tette.

Szóval olyan autót keresek, ami lehetőleg keveset fogyaszt, elfogadható a szervízigénye, kiskocsi, de azért prémiumautó, és legalább minimális vezetési élményt ad, de főleg kényelmes.

Előny, ha benzines (cégautó lesz, és a többi is az), előny ha automata (ha már kényelemautó), előny ha alacsony a cégautóadója. Olyan 4-4,5 millióm van rá, ennyiből számításaim szerint 5 év alatt közel visszahozza az árát a Porschéhoz képest, feltételezve hogy a két autó együttes szervízköltségei nem lesznek magasabbak mintha csak a boxstert nyúznám.

Első választásnak a Lexus CT200h-t nézegetem, vannak belőle elég jól felszerelt darabok, 4,5-ért lehet kapni 2011-es darabot, aminek nagy baja remélem nincs (?) a hibridrendszer gondolom ugyanaz, mint a Priusnál, akkor azért nagy baj nem lehet. Külsőleg elég vagány, tetszik a belseje is, és nem annyira szúrja a szemét az embereknek második autónak. A hibrid adózása nagyon alacsony, és elvileg keveset fogyaszt. De én filmforgatásokra járok, hajnalban vagy este, gyakran agglomerációba, autópályán, szóval félek, nem fogyasztana a hibrid keveset, és nem is bírná jól.

Második választás egy BMW 116i, vagy hasonló lenne... de az egyes azért nem olyan férfias, kicsit bumfordi, automatával szinte senki sem vette, és a legtöbb dízel. Hármas már több van, de érdekes módon elég sok a touring, amihez semmi kedvem, már a hármas is nagy nekem, több az adója is, és elég sok a leharcolt darab. Mondjuk az menő lenne, ha csak hátsókerekes kocsi lenne a családban :)

A VW-től kiráz a hideg, az Audikat nem igazán csípem - volt nálam bárelt 7-es Golf és Passat is, elismerem hogy tökéletes közlekedőeszközök, de nekem autó kellene. Melyikre beszél rá, Lexus vagy BMW? Vagy van más alternatíva?


Üdv,
Balázs

Kedves Balázs!

Mikor elkezdte a felsorolást, hogy benzines legen, de keveset egyen, alacsony legyen a szervizköltsége, automata legyen, prémium legyen, vezetési élményt is adjon, kicsit felakadt a szemöldököm. Ez nem fog teljesülni. A Lexus CTH egy jó megoldás lenne, de nem fog kifejezetten sok vezetési élményt kapni tőle, mert a CVT váltó nem kifejezetten alkalmas erre. Nem kell attól tartania, hogy ne bírná a kiképzést, és az még sosem volt rossz egy autónak, ha az ember a forgalommal ellenkező ritmusban közlekedik vele. Tökéletes eljárni vele dolgozni, nem fog sokat fogyasztani, nem fog elromlani, automata is lesz. Én megvenném a Lexus-t, ha már úgyis az tetszik. Vezetési élménynek meg ott lesz a Porsche.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.