2015.04.28. 10:44

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Jelen pillanatban egy Renault Clio 1.2 16V, 75 LE, benzin, 2008-as évjáratú kisautó van a birtokomban, amelyben 81.000 km van most. Az autó fogyasztása 8-9 L/100km, igaz főleg városban használom, de ez sok! Most gondolkodtam el azon, hogy körül belül ugyanebben az árkategóriában egy hasonló évjáratú autóra cserélném, de nem vagyok biztos a dolgomban.

Már rögtön az elején ott akadtam meg, hogy benzin vagy dízel. Valaki azt mondja csak a dízel, valaki a benzint preferálja jobban.

Egy hónapban körül-belül 500-800 km közlekedek, ami 65% város, 35% országút. (Van egy két hosszabb út is 3-4 havonta autópályán ami +500 km)
Tulajdonképpen a lényeges szempont az lenne, hogy 3-4 éves távlatra (maximum 5 év), egy olyan autót találni, aminek a fogyasztása barátságosabb, megbízható legyen, dinamikusabb mint 75LE, és nem kell havonta a szervizben hagynom a kocsit.

Az árat 800.000 - 1,5 M közöttire lőném be. Én most a dízel autókat kezdtem el nézegetni. Te mit javasolnál?

Amiket eddig nézegettem:
 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008)
 - Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08)
 - Renault Clio 1.5 dCi (06-10)
 - Renault Megane 1.5 dCi (06-09)
(a két Renaultnál pedig a motor sem mindegy ahogy hallottam 68 LE 86 LE stb.)
 - Volkswagen Golf, Polo
De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat.


Válaszodat előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ez a havi futás kb. 6-8 ezer kilométert jelent évente, ekkora futáshoz nem vennék dízelt. A motor állandóan hideg lesz, mindig dőlni fog bele az üzemanyag, sokkal gyorsabban alakulnak ki lerakódások a motorban. Soha nem lesz üzemmeleg. Az üzemmeleg nem azt jelenti, hogy a vízhőmérő középen áll, hanem, hogy a motorolaj is meleg, a viszkozitása megfelelő, illetve az egész motor tömb egyenletesen átmelegedett. Na ilyen nem lesz egy egész télen át, kivéve a hosszú távokat. Egy pajtásom pont így használja a Mazda 6-osát, és nemrég mesélte, hogy folyamatosan van valami apróság emiatt a használat miatt.

Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008), a motorja jó, futómű és elektromos problémák lehetnek. Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08), ez már jobb, keveset is fogyaszt, de én sajnálnám. Renault Clio 1.5 dCi (06-10), Renault Megane 1.5 dCi (06-09), erről itt és itt olvasgassonVolkswagen Golf, Polo, ezt már talán. De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat. Nagyon sajnálnám elkormolni. Ki fogja bírni a dízel is, de én inkább benzinest vennék, a várható magasabb szervizköltségeket, különösen a bonyolultabb konstrukcióknál, nem kompenzálja az alacsonyabb fogyasztás. Egy sima szívó benzinesben nincs kettőstömegű lendkerék és hasonló nyalánkságok. Ha mindenáron dízel kellene, akkor egy kevésbé bonyolult régi 1.9 TDI-t vennék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.