Takarékos dízelt egymillióig

2015.05.18. 07:40

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Nehéz döntés előtt állok, alacsony fogyasztású, megbízható dízel autón vásárlásán töröm a fejem, amivel napi 200km-ert ingáznék a munkahelyem és az otthonom között. Ebből 80km autópálya, a többi közút. Ami a határ motorban a járulékos költségek miatt mint a súlyadó, biztosítás stb 1.4-es motorig gondolkodtam.

Amiket találtam ebben a kategóriában: Swift 1.3ddis, Fiat 1.3 mjet, Ford Fiesta 1.4tdci ,Opel Corsa 1.3cdti, Peugeot 206 1.4 hdi és 106 1.5d, amit nagyon dicsért. A motor felsorolt típusoknál többnél is azonos kivétel a 106 szívódízele. Ami döntő lenne ebben az esetben az elektronika megbízhatósága és az alkatrészár. Mivel havi szinten 4-5000km-ert is beletennék az autóba és a munkahelyem nem sokat térít az üzemanyagba fontos lenne az olcsó fenntartás. Ami fontos lenne mint extra az a tempomat,ezen kívül semmi más. Melyiket és miért ajánlaná?


Várom válaszát. Előre is köszönöm.

Kedves Kérdező!

A Citroen Saxo/Peugeot 106 agyonverhetetlen, nincs benne semmi elektronika, csak az adagoló mágnesszelepéhez megy egy vezeték, és szinte levegővel megy. Tempomatosat ebből még nem láttam, mert vélhetően a teljesítmény hiánya miatt nem lenne képes tartani a tempót, de klímásat igen, és még az egymilliót sem kell elkölteni hozzá. Az 1.3-as multijet motor megítélése változó, még ebbe a válogatásba is bekerült, de én szeretem. Van, aki imádja, van, aki nagyot szív vele, én személyesen ismerek több darabot is, de egyiknek sincs baja, még a kifejezetten mostohán tartottnak sem. Tényleg keveset fogyaszt, de van néhány dolog, amire figyelni kell. Itt, itt érdemes olvasgatni.

A Peugeot-ban és a Fordban lévő dízellel van hosszabb tapasztalat is, kb, 50-60 ezret ment vele a feleségem komolyabb baj nélkül, szinte csak a kötelezőket kellett cserélni. Egyszer állt meg, mikor az elszakadó hosszbordás szíj elszakadt, és lepofozta a helyéről a főtengely jeladót. A Peugeot hátsó hídja egy potenciális hibaforrás, a Fordban nincs ilyen. Ha a költségek legalacsonyabb szinten való tartása a cél, akkor a francia 1.5-ös dízelt venném, akár tempomat nélkül is, de klímával.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.