Kapok Focust vagy H Astrát négyszázért?

2015.07.08. 11:22

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületesnepper!

19 éves vagyok, és első autó vásárlása előtt állok. A vásárolandó autó kevés kritériuma közé tartozik, hogy benzines (1.4 vagy 1.6) kombi legyen, minimum 2 légzsákkal, ABS-szel, centrálzárral, szervokormánnyal és rádióval. Több extra (klíma, el. ablak, el. tükör, több légzsák) nem feltétlenül szükséges, de örülnék neki, ha a zárójelben felsoroltak közül valamelyik még beleférne. A legfontosabb, hogy egy jó darabig ne merüljenek fel nagyobb költségek az autóval. A típusok, amikben gondolkodom: elsődlegesen Opel Astra G (akár H is lehet, de az nem tetszik annyira), aztán Ford Focus(/Escort), Citroen Xsara, Peugeot 306. Az utóbbi kettőről azt hallottam, hogy még csak nézegetni sem szabad, mert csak a baj van velük (a Renault Megane-t ezért fel sem soroltam). A vásárlásra átírás nélkül van maximum 400 ezer forintom. Már legalább egy hete nézegetem a hirdetéseket, többet fel is hívtam, de ebben az árkategóriában vagy rozsdásak az Astrák-Focusok, vagy 400 ezer kilométert futottak. Ma sikerült találnom egy G Astrát, ami LPG/benzines, 310 ezret futott (ha már ennyi, gondolom nincs visszatekerve az óra), semmi extra nincs benne, de nem rozsdás, nem karambolos, első ránézésre jó. 390 ezerért meg is tudnám venni. Mi lenne számomra a legjobb megoldás? Érdemes lenne belefogni egy ilyen sokat futott, ráadásul gázos autó vásárlásába (és reménykedni, hogy nem romlik el), vagy inkább gyűjtögessek 500 ezer forintig, és abból már találok jót, vagy érjem be egy régi F Astrával? Vagy egyszerűen csak nem látom reálisan a dolgokat, és többet akarok kihozni a pénzemből, mint amennyit lehetséges?


Válaszát köszönöm:
Péter

Kedves Péter!

Nem látja reálisan a helyzetét. Van 400 ezer forintja, és megemlíti a H Astrát? Az hogy jött egyáltalán a képbe? Még a G Astrából is ez a kínálat alja. Ha már Opelben gondolkodik, akkor egy viszonylag normális F Astra kijön ebből a pénzből, de némi sárvédőív pörsenésre lehet számítani ebben az árkategóriában.

 hasznaltgastra16 02

A Focus-ok mind rozsdásodnak az ajtók élénél, ennyi pénzért meg pláne. Még pár százezer forinttal följebb is lesz némi rozsda a Focus-on, mert ezeknek van egy ilyen típus hibája, hogy rozsdásodik az ajtajuk. Én úgy kezdeném a keresést, hogy beírnám a keret összeget, mondjuk 450 ezret alku előtt, a kombit, benzinest, a klímát, és megnézném mit dob a gép. Van azért itt élet! Az F Astrák a hátsó íveken a küszöbökön és a tank ajtónál rohadnak. Az Escort/Orion mindenhol, de a hátsó nyúlvány az ülés alatt az egyik gyenge pontjuk. A Daewoo-k megbízhatóak, de kicsit torkosabbak a motorok, rozsda ott is lehet. Ennyi pénzért ne akarjon hibátlan autót venni, mert nincs. Lehet venni viszont olyan autót, ami még évekig fog szolgálni, de költeni kell majd rá, viszont együtt kell élni a kisebb hibáival is. Ha gyűjt hozzá még egy százast, akkor már jobbakat lehet venni, de azok sem lesznek teljesen hibátlanok. Ha jót akar, akkor vesz egy Carina E-t, legendásan megbízható autó, nem romlik el soha, a rozsda mennyiségét kell minimalizálni. Előfordulhat ennyiért néha egy Corolla is, az is nagyon jó. Néha lehet találni jobb bőrben megmaradt malac Passatot is, de azok jellemzően 1.8-asok. Az egy hét autó nézegetés még csak a bemelegítés, ezt nem lehet elkapkodni, türelem kell, ki kell várni a vételt, rajta kell lenni folyamatosan, hamar csak befosni lehet!

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.