Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Nagy megelégedéssel használok immár 3 éve egy 2004-es 1,5-ös Suzuki Ignist. Ugyanakkor eljött az idő, amikor is szeretnék váltani valami komolyabbra. Külföldön dolgozom, napi szinten ingázok a munkahelyem és az otthonom között. Évente kb 30.000 km-t. Az Ignis nem egy elromlós autó, de kényelmetlen és hangos a pályán. Kb. 7-7,5 literes átlaggal eljárok vele. 2 kiszemeltem van a cseréhez, a keret kb 2-2,5 millió. Az egyik a 2006-2009 között gyártott Toyota Prius, a másik a 2005-2009 közötti Honda Civic 1,8-as motorral. Dízelt nem szeretnék, mindenképp benzinesben vagy hibridben gondolkodom. Árban kb ugyanott vannak, bár a Prius fogyasztása miatt kb. 25.000 Ft maradna a pénztárcámban havonta. Ugyanakkor oda vagyok a Civic formájáért és az erősebb motor valamint az élvezetes vezethetőség sem utolsó. Másrészről vonz a különleges technika és lenne más helye annak a pénznek. Kb 60%-ban pályán megyek és 15%-ban városban. Esetleg van valami más alternatíva amire nem gondoltam? Japán autó párti vagyok, de nem zárkózom el másoktól. Érdemes a hazai piacon körülnézni, vagy esetleg külföldről behozni/behozatni egyet? Ön mit választana?
Kedves Tamás!
Az Ignis-szel kapcsolatban tökéletesen egyetértünk, én még annyit hozzátennék, hogy el nem tudom képzelni, hogy miért vették ezt családok. Nulla csomagtartó, nulla hely, kényelmetlen, és 130-140-es tempónál annyit eszik, mint egy 325-ös BMW, de legalább nem is megy. A Toyota Prius nagyon megbízható autó, elég nagy rajongó tábora van, nem véletlenül. Izgalmat ne keressünk benne, unalmas autó a végtelenségig, de azt nagyon jól csinálja.
Az ufó Civic az egyik nagy kedvencem, de a korai példányoknál bizony voltak problémák. Leginkább zörgő műanyag elemekre panaszkodtak az emberek, de előfordult magasabb olajfogyasztás is. Ezeket sorozatos visszahívásokkal, illetve a gyártás módosításával kiküszöbölték, a 2008-tól gyártottak már eleve jók voltak. A jó hír, hogy simán elmegy kevesebb benzinnel, mint az Ignis, pláne, ha sokat pályázik.
Most hoztam haza egy Type-S-t Bécsből. Amikor átvettem a kocsit, akkor mutatott 7.7-et az átlagfogyasztás. Lenulláztam, elindultunk, és 140 tempomatnál evett 6.5-öt, amikor elértük a tatabányai dombokat onnantól felment 7.3-ra, jelenleg 6.4-en áll a fogyasztásmérője. Ha forgatja, akkor lehet vele tempósabban is menni, jó a futóműve, sokkal élvezetesebb, mint a Prius. Én Civicet vennék.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.