Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper,
Jelenleg egy 2012-es Ford Mondeo 2.0tdci-vel járunk... Nagy dög és 6,2 literrel eljárok vele, de feleségem nem szereti. Neki túl nagy, elég zajos és kényelmetlen. Na, ezek azok a dolgok amikről nem érdemes vitatkozni egy jó házasságban. Értem amit mond és el is fogadom. Én is eljárnék egy számmal kisebbel, csendesebbel és lágyabb, kényelmesebbel...
Jellemzően hosszú családi kirándulásokhoz, bejáráshoz (napi 80km M7-esen) keresünk megoldást valahol 4.000.000 Ft alatt lehetőleg pár évesen, de új is szoba jöhet. Én örülnék ha automata lenne. 1 gyerek van és sajnos nem is lehet több már.
Érdekelne a véleménye. Citroen C4 / C4 Picasso esetleg C5-ben gondolkodom. Németek kizárva mert tapasztalatom szerint feszesek és kemények. Japánokról, illetve a koreaiakról pedig nem tudom melyik felel meg a kényelmességi elvárásnak. Érdemes lehet esetleg Mercedes B classe-ban gondolkodni? A csendességi elvárás miatt benzines lehetne jobb?
Köszönöm az ötleteket előre is.
Üdvözlettel,
Péter
Kedves Péter!
A benzines nyilván csendesebb a motor konstrukciójából adódóan, de vannak csendes dízelmotorok is. A Citroen C4 Picassóban nem egy hagyományos automata váltó van, hanem egy úgynevezett robot váltó, ami lassabban vált, de szerintem még nem zavaróan lassan, amúgy nagyon jó családi autó. Az ülés oldala a beülő részen tud elfáradni, mert a francia kitalálta, hogy ráragasztja a huzatot a szivacsra. Ha összetörik a szivacs a huzat alatt, és kipereg alóla az összetört zúzalék akkor a huzat üresen áll tömés nélkül és elég lelakottan néz ki. Olyan, mintha megkerülték volna vele a Földet tízszer, pedig nem, ez ilyen. Néha már 60 ezernél is előfordul, de van, hogy 150 ezernél sem, a vezető súlyától és magasságától függően.
A második generációs C5 már sokkal jobb volt, mint az elődje. Kényelmes autó, és elég megbízható is, de ugyanaz a dízel motor van benne, mint a Mondeóban, benzineshez pedig még nem volt szerencsém. Nem vagyok mercis, de volt már B osztályom, nem rossz autó, csak nem az én ízlésem szerint való.
A távol-keletiek más filozófia szerint épült autók, mint a Citroenek, tenni kellene egy ülés próbát velük. Én a Hondákat szeretem a legjobban, de a Kia és a Hyundai is nagyon jó. Az Accord 2003-tól gyártott dízele volt talán a valaha gyártott legcsendesebb dízel, de a dízelekhez nem volt automata váltó. A következő generáció dízele már egy kicsit hangosabb, de ebben már az előzőgeneráció néhány gyerek betegségét is kiküszöbölték, és ez már kapható volt automata váltóval is. Benzines motorral csendesebb is, nem romlik el, és nincsenek típushibái. A Citroenhez képest egy sokkal jobb autó. A koreaiak közül jellemzően csak az olcsóbbakhoz volt szerencsém, mint az önök által keresett kategória, de amint az utóbbi évtizedben bebizonyítottak, már nem csak jók az autóik, hanem szépek is, és sokkal igényesebben összerakottak, mint régen. Hogy mi a hangos és kényelmes, az egy relatív fogalom, ez a dolog csak akkor derül ki, ha kipróbálják a kocsikat.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.