Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Kisebb dilemmába kerültem autóvásárlás terén. Jómagam értek valamelyest az autókhoz és az autószereléshez, minden karbantartást én végzek az autóimon. Az utóbbi években csak japán autóim voltak és amire nekem kellenek, tökéletesek. Jelenleg egy EK3-as Civicem van, 1.5 VTEC-E motorral, 199 ezernél áll az órája, rozsda sehol.
Elgondolkodtam a napokban, hogy ideje lenne valami másra cserélni, nem szánok rá túl sokat, az a mondásom hogy az autó legyen értem, ne én dolgozzak az autóért. Első generációs priusokat néztem 2001-2003 közöttieket, 230-30 0ezer km-rel, 1700 euróért osztogatnak ilyeneket.
A kérdésem hogy előrébb lennék egyáltalán egy ilyen autóval? Kicsit félek a 15 éves akkupakettől, illetve a sok tulajdonos által elfelejtett karbantartástól. A mostani autóm is 6 litert eszik, éves szinten 15 ezret megyek vele, ráadásul potom 600 euroért vettem Hollandiában. Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
A Priusból inkább a második generációsat venném, ha már hibrid, ráadásul az első generáció még vizuális élménynek sem túl jó. Az akkucsomagtól én nem félek, mert cellánként cserélhető nem túl nagy összegért, ha netán kellene vele foglalkozni, de ha napi használatban van az autó, akkor nem szokott tönkre menni.
Írta, hogy saját maga szokta szerelni az autóját. Az olaj és fékbetét csere még menni fog, de egy hibridhez nem fog tudni csak úgy hozzányúlni, mert ezt még tölteni, bikázni sem lehet úgy, ahogy a többi autót. Ha nincs nagyon becsípődve a hibridre, akkor nem cserélnék.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.