Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Első autó vásárlásához kérnék tanácsot. 35 feletti férfi vagyok, de még sosem volt autóm, de még a családban sem, nem értek hozzájuk egyáltalán. Majdnem 20 éve van jogosítványom, kábé 4000 (négyezer) km-t vezettem összesen, a barátnőm most fog jogosítványt szerezni, úh ő is nagyon képben van.
Az utóbbi években évente többször költözünk országok között is, de már nehéz tovább bírni az állandó bőröndökből élést. Szeretnénk saját széket, saját lábost, saját párnát. Nézetünk szerint mindenki, akinek van saját párnája, a világ császára.
Úgy képzelem, egy autó minden ilyen problémát megoldana. Mivel a furgon túl nagy, egy kisteherautóra gondoltam, akár kétülésesre, aminek doboz van a hátulján. Caddy, Berlingo, Yaris Verso Van, ilyesmi.
A napi használat nem volna jelentős, viszont a költözésekkor jó lenne, ha kibírna egyszerre akár 2000 km-t is, még akkor is, ha fel kell menni vele egy hegyre (mondjuk az Alpokban vagy ilyesmi). Az is jó lenne, ha nem volnának meglepetésszerű szervizigényei, mert azt hiszem, egy új helyen zéró helyismerettel macera lehet szerelőt találni. Mivel gyerekkoromban Wartburgon meg Dacián szocializálódtam, fogalmam sincs, ezek egyáltalán reális elvárások-e egy autóval szemben.
500 ezer körül költenénk rá, de legfeljebb 700 ezer körül a vásárlás utáni szervizekkel együtt. Kinézet, évjárat, márka nem fontos, és engem az sem zavar, ha valaki vízvezeték-szerelőnek néz.
Mit gondol, van értelme ennyi pénzből belevágni? Egy ilyen várhatóan 10-15 éves dobozos autónak mennyibe kerül a fenntartása? Be fogja váltani a reményeinket?
Üdvözlettel:
Róbert és Gida
Kedves Róbert és Gida!
A VW Caddy egy nagyon alacsony fenntartású autó, egyszerű, mint a faék, olcsó hozzá minden, és az 1.9 SDI motor az egyik legjobb a piacon. Egyszerűen agyonüthetetlen. Nekem is egy ilyenem van közel két és fél éve, beletettem 45 ezer kilométert, de eddig a kopó alkatrészeken kívül még semmit nem kellet cserélnem rajta. Tudok olyanról amelyik már túl van a 900 ezer kilométeren, de azt is minden nap használják. Hátránya, hogy nincs oldalajtaja, és a brutális 64 lóerőhöz egy rövid váltót kellett tenni, így autópályán a 110-es tempót szereti. Mentem vele 140-el is, de az nem tetszik neki. Ha hosszú útra mennek, akkor szívás 110-el menni. Van belőle TDI is az már sokkal jobban megy, de ennyi kevés a megvásárlásához.
A Citroen Berlingo/Peugeot Partner abból a szempontból jobb, hogy van oldal ajtaja, és a 2.0 HDI motor már megy is. Hasonlóan megbízható, mint a Caddy, csak a hátsó futóműre kell jobban odafigyelni. A sima szívó dízelek hasonlóan acélos menetteljesítményre képesek, mint az SDI Caddy.
A Yaris Verso legnagyobb hibája, hogy alig van belőle. Olyan érzése van az embernek, hogy soha nem akar tönkre menni, és normálisan lehet vele autópályán is közlekedni. A hátsó csomagtér ajtón kívül két oldalsó ajtaja van, ami megkönnyíti a pakolást. Ha hosszúkat is kellene mennem, akkor egy HDI Partnert/Berlingót vagy egy Yaris Versót vennék. A kettő közül valószínűleg a Yaris lesz a kevesebből fenntartható, mert abban nincs turbó, és a hátsó híd sem fog alatta tönkre menni.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.