Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Üdvözlöm!
Nagy kombik piacán keresgélek autót, mert én is nagy vagyok, közel két méter és 130 kg. Ráadásként van három gyerekem, két kutyám és időnként a komplett családnak be kellene férnie nem csak széltében, hanem hosszában is. Szóval legyen mögöttem lábtér is.
Egyterűnk már van (Xsara Picasso), rövid utakon kényelmes, de fél óra múlva már megfájdul benne a térdem, szűkös a lábtere elöl nekem, de a feleségem természetesen imádja.
Évi max 7-8000 km-t megyek az autóval, ennek 80%-a autóút lenne munkábajárásra és ilyenkor egyedül ülök benne, így nem nagyon izgat, ha 10+l körül fogyaszt, és ezért csak benzinesek jöhetnek számításba.
A keret max 2m ft mindennel együtt, életkor nem izgat, állapotot veszünk jelmondattal egyetértek, a lényeg legyen nagy, megfelelően biztonságos, és lehetőleg automata.
Felmerült bennem a W210-es Merci mert az tényleg nagy, de hallottam, hogy hajlamos a rohadásra. Szabad ilyet venni, vagy inkább más felé nézzek, van javaslata? A listán van még a Volvo V70, Ford Mondeo 2007-től, Citroen C5 kombi, Opel Vectra C és az Audi A6. A lényeg a méret és a minél nagyobb kényelem.
Üdvözlettel:
Soma
Kedves Soma!
A W 210-es volt szerintem a Merci mélypontja, és egyben szégyene, mert deréktól lefele nincs olyan rész a kasznin, ami ne tudna rozsdásodni, és ez még az elemek közepén is előfordulhat. Egyszer vettünk olyan négy éves 210-est, aminek az összes csavarkötéssel rögzített elemét cserélték garanciában, és megvolt róla a mercis számla. A sárvédőíveken, küszöb végeknél, ajtók éleinél, a díszlécek alatt, a csomagtér ajtó díszlécénél, rugótányéroknál, bölcsőnél, stb. Ennek ellenére léteznek facelift utáni darabok, amiket elkerült a barna veszedelem, és meglepően jó állapotban vannak, igaz ezek kint is pénzbe kerülnek. Ha nem rohadt, akkor jó tud lenni, feltéve, hogy nem tette meg a Föld-Hold távolságot többször.
A V70-esből leginkább a 2.4-es szívó motorosat venném, az kimegy a világból, és nem eszi le a fejét. A 2007-től gyártott Mondeo is nagyon jó autó, azt is bátran ajánlom. A Citroen C5-ösből a 2008 utánit venném, az elődjét hanyagolnám. A Vectra C-vel egyszerű, megbízható autó, ott a 2003-tól gyártott 2.2-es közvetlen befecskendezéses motorok vezérlésével van baj, legjobb egy 1.8-as.
Az A6-osból szinte csak a 2.4-es van, ez nem túl erős, de legalább torkos. Van még néhány 2.7-es turbós, ezek is elég sokat esznek, meg a tirbó okán még belép egy hiba forrás. A Multitronic váltósakat kerülném, a Tiptronic egy fokkal jobb, de én leginkább kézi váltóst vennék. A legjobb lenne egy két literes benzines, kézi váltós, csak alig van belőle.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.