Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Napi 160 km utazáshoz, amelyből 80 % autópálya, keresnék egy takarékos dízelt. Pályakezdő lévén, nem vet szét a pénz. Kb. 600 ezret + papírozást tudnék ráfordítani. Amiket eddig néztem: VW konszern 1,9 TDI-k, Mazda 323-626 ditd, Renault dci-k. Nagyon vágyom arra, hogy legyen tempomat a kocsiban, ezzel nagyban faragni tudnék a pályás fogyasztáson (ez lehet csak álom marad még).
A lényeg az, hogy 6 literből jöjjek ki 100 km-en, ne kelljen attól tartanom, hogy mikor nem tudok dolgozni menni, mert a technológia megállt. Nem 1-2 évre tervezem az autót, szeretném legalább 5 évre venni.
Ön mit választana erre a célra? Esetleg mit ajánlana, ami nincs felsorolva?
Köszönettel,
Dávid
Kedves Dávid!
Én mindenképpen 1,9 TDI-t vennék, ahhoz a legolcsóbbak az alkatrészek, megbízható, kiforrott technika, mindenhol értenek hozzá. Ha netán összedőlne a motor, akkor is ezt a legolcsóbb pótolni, mert nagyon sok van belőle. Az ezért az összegért kapható dci-ket elfelejteném, mert egy esetleges befecskendező rendszer javítás 300-350 ezerért nem esne jól. A Mazdák már sokkal jobbak, de a költséghatékonyság és megbízhatóság mindenképp az 1,9 TDI mellett szól. A rozsdára persze már figyelni kell.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.