Autót Svájcból - mik a buktatók?

2016.03.07. 11:12

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt István!

Svájci autóvásárlást tervezek. Egyrészt nosztalgiából, másrészt mert nekem azon autók állapota a megfelelő a hirdetéseket böngészve az interneten. Kis összegű, régebbi, ámde megkímélt, kisebb bütykölést igénylő autókat szoktam nézegetni. Megkíméltebbnek, szebbnek tartom a svájci autókat a német és osztrák társaiknál.

A jogszabályok és a behozatali (jó)tanácsok között már elvesztem a világhálón, mivel nem egyértelműek a megfogalmazások és a fórumnyilatkozatok számomra. Mivel Ön gyakorlott külföldi autóvásárló, biztosan segítségemre tud lenni a tisztánlátásom végett.

Kérdéseim az alábbiak lennének:

- Behozható Svájcból a régebbi, EURO2-EURO3 motorral szerelt autó?

- Svájcból hozott autóra szükséges az un. származás ellenőrzés és az előzetes eredetiségvizsgálat? Mennyi ennek az átfutási ideje a gyakorlatban?

- Mit takar az Eur1 igazolás a vámmentességhez? Svájcban beszerezhető? Vagy itthonról kell vinni? Ki adja ki? Konkrét autónál gondolom, hogy vihető innen, de ha ott botlik bele az ember valamibe és esik szerelembe?

- A határon célszerű vámolni, vagy tetszőlegesen megállhatok pl. Lindauban, a határtól pár km-re és ott intézhetem a vámkezelést egy speditőrnél? A magyar vámkezelés felejtős, nem kell részleteznem, hogy miért...

- Milyen összeg kb a kinti vámkezelés eljárási díja a kinti speditőrnél?

Gondolom, hogy oda már kellene a fent említett EUR1 igazolás.

- Mit mond a gyakorlat? A német vagy az osztrák vámkezelés a kedvezőbb?

Gondolok itt a formaságokra, procedúrára, eljárási díjjakra.

Előre is köszönöm a válaszait!

Tisztelettel.

T. Attila

Kedves Attila!

-Behozható a régebbi, rosszabb besorolású autó is, nincs ilyen korlátozás Svájcból.

-Mindkettő kell, az eredetiségvizsgálatot bármikor meg tudja csináltatni, mint az itthoni autók esetében, a származás ellenőrzés kb. 4-5 hét.

-Egy itthonról vitt üres Eur 1-et nyugodtan a hajára kenheti, arra svájci vámos pecsét kell. Ezt a kinti vámhivatalok állítják ki európai gyártású autók esetén, de egyszerűbb ráírni egy számlanyilatkozatot nyomtatott betűkkel a számlára vagy adásvételire. Ezt külön alá is kell írni az eladónak, csak úgy érvényes. Ezt hatezer euróig teheti meg magányszemély is, afölött már mindenképp EUR 1 kell. Nem európai autóknál mindenképp vámot kell fizetni. ÁFA-t vámmentesség esetén is kell fizetni.

-Mindenképp a határon, a belső vámhivatalokban nem fogják megcsinálni, csak ha korábban már oda továbbíttatta az árut, de ahhoz a határon meg kell állni, és ugyanannyi idő ezt megcsináltatni, mintha levámolná. Kb. egy óra kényelmesen.

-Változó, 40-60 euró.

-Én Németországban vámkezeltettem mindig, az osztrákokat nem ismerem. Ezt a fickót érdemes keresni.

ui. Rohadt sokba lesz.

Ez nem szentírás, erre ne hivatkozzon, nézzen utána a jogszabályoknak, sem a Totalcar, sem én semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.