Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves István!
Nagyobb autóra váltás előtt állunk, immár 3 gyermekkel, és olyan "buckán" lakunk, ahová a hókotró csak akkor jön fel, ha előtte ellapátoljuk a havat. Az utca csak egy nyomvonalas, tehát gyakran előfordul a félreállásos szituáció is, ilyenkor főleg jól jön az összkerékhajtás. Az esetek többségében rövid, városi közlekedésre használnánk az autót. Vezetési stílusom dinamikusnak mondható.
3 autóval szimpatizálok: az Octavia II-vel, a Honda CRV-vel és a Hyundai SantaFével. Szerinted melyik lenne a legjobb választás? És milyen motorral? A rövid távok miatt inkább a benzines lenne a nyerő, abból talán a CRV a nyerő, az Octavia FSI-jétől tartanék, a Hyundai meg nagyon ritka benzinesben (meg sokat is fogyaszt). Vagy van egyéb javaslatod?
A költségvetés 2 millió körüli jármű beszerzését engedné, de ahogy nézegettem az árakat, lehet, hogy kissé feljebb kellene vinni a limitet, így több (és fiatalabb) közül lehetne válogatni (így már beleférne akár a SantaFe II-is, ami azért pofásabb, mint az első széria).
Köszönöm válaszod!
Norbert
Kedves Norbert!
A CRV hajtása nem mindenhol elég, mert nem igazi 4X4 hajtás van alatta. A Hyundai-ban már egy jobb hajtás van, az már tényleg terepjárósabb. Én elgondolkodnék a Toyota RAV 4-en is, jó a hajtása, pofásabb is, bár sokan csajos kocsinak tartják, és abból nagyobb a választék, mint a Santa Fe-ből.
Az FSI motor egy érdekes dolog, én is költöttem már sokat ilyenre, és van akinek hibátlanul üzemel, de a választék belőle egyenlő volt a nullával a válasz megírásakor. Én meg merném venni az 1,9 PDTDI-t is, ha azért előbb-utóbb bemelegszik az autó, az nem olyan érzékeny, és keveset is fogyaszt. Ha rövid távokat mentek, akkor minden sokat fog enni a normál felhasználáshoz képest, egy terepjáró meg pláne. Ti tudjátok, hogy mi fér bele, de egy benzines terepjáró ilyen üzemben biztos, hogy jóval tíz liter fölött fog enni.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.