Olcsó a benzin, most kéne egy V6-os

2016.03.19. 09:13

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Amióta újra viszonylag olcsó az üzemanyag, gondolkodom egy régebbi hathengeres benzines kocsi vásárlásán. Első sorban nem a prémium márkákra gondolok, nem szempont a márkanév, a hátsó- vagy összkerékhajtás, viszont szívesen hallgatnám a V6-ot egy kényelmesen felszerelt utazóautóban. A keret nagyjából 1 millió lenne (csak a vásárlásra), ezért az összegért egy megkímélt állapotú 10-15 éves autót (youngtimert) szeretnék.

Eddig szimpatikusnak tűnik a Mondeo ST 200, a Laguna II, a Peugeot 406, esetleg a 406 Coupé is, ha műszakilag van ugyanolyan jó, mint a sima változatok.

Érdemes józan ésszel ezekben a típusokban gondolkodni vagy más márkákkal jobban járnék? Esetleg lehetséges, hogy eleve rossz az elképzelésem, mert ezeket az átlagos alapokra épített középkategóriás kocsikat az erős, nehéz, meleg stb. motor ennyi év alatt már rég tönkretette? Keresgéljek inkább a nagyautók és/vagy a három német prémiummárka termékei között?

Köszönöm!

Ágost

Kedves Ágost!

"A keret nagyjából 1 millió lenne (csak a vásárlásra), ezért az összegért egy megkímélt állapotú 10-15 éves autót (youngtimert) szeretnék." A tízéves autó nem youngtimer, de nem is kap ilyet egymillióért. Lagunát nem vennék, mert soha nem volt acélos az elektronikája, de azóta sokat öregedett. A V6-osok tele voltak rakva elektromos kütyükkel, amik már tíz éve sem működtek, ez az állapot azóta sokat romlott, ráadásul nincs semmi abban az autóban, ami érdekes lenne. A Mondeo ST-nél elsősorban a rozsdára kell figyelni, mert az ajtók élénél belül és a küszöbökön nagyon tudnak rozsdásodni.

Ebből a felsorolásból a 406 Coupe a legizgalmasabb, de ebből sem a V6-ost venném, mert nem is annyira megbízható, viszont nehéz a motor a kocsi orrában, és emiatt elég orrtolós lesz az autó. Az Audinak van 2,4-es V6-osa, de az nem megy viszont sokat eszik. A Merci szintén nem izgalmas, a nagy motorosok kábelkötegének szigetelése a nagy hőterheléstől jellemzően elöregszik, és sorozatos elektromos problémákat generál. Én egy sorhatos BMW 3-ast vennék, azoknak a motorja nagyon bírja a terhelést, és legalább hátul kapar, abban van valami móka, és viszonylag könnyen fenntartható. Egymillióért már vehet egy normális E30-ast vagy E36-ost, azok közül a jobb daraboknak már legalább nem lefele megy az ára.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.