Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Most vagyok 24 éves, két éve van jogosítványom, az egyetem mellett dolgozom és napi szinten vezetek a városban egy céges (dögunalmas) Skoda Octaviát. Eddig nem igazán érdekelt az autózás, úgy voltam ezekkel a bódékkal, hogy guruló esernyőnek jók, de amúgy nem hoztak lázba.
Mostanáig! A múlt hétvégén kaptam kölcsön egy Mazda MX-5 NC-t, amivel a barátnőmmel bejártuk a Balaton-felvidéket. Mondhatom megvilágosodtam, végre értem azt, hogy mit lehet ebben szeretni és láttam a barátnőm arcán is, hogy lehajtott ponyvával cirkálás nagyon bejött neki (amíg el nem kezdtünk fázni a közép-márciusi 16 fokban).
Szeretnék én is venni valamilyen élményautót, nem napi használatra. Nem nagyon értek hozzá, hogy mit érdemes venni (egy szükség esetén kis mértékben túlléphető) 1 milliós keretből. Az NC-nél régebbi MX-5-ösök nem annyira jönnek be formailag. Hatalmas előny lenne a ponyva vagy levehető keménytető (de inkább ponyva). Ha nagyon alálőttem a keretet, akkor várok és spórolok. A lényeg, hogy ketten élvezettel szakadhassunk el egy-egy hétvégére a szürkeségből.
Köszönök bármilyen iránymutatást, hogy milyen típusok felé nézelődjek!
Üdv,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Sajnos nagy baj van, a kategória legjobbjával kezdett, az MX-5-östől csak lefelé van, minden más elöl kapar, semmiben nincs ilyen váltó, ilyen egyensúly, ilyen kormány, ilyen futómű. Ettől tetszett az MX 5 azon a hétvégén, nemcsak a lehajtott ponyvától. Az NA-val, illetve az NB-vel sincs baj, sőt, ők alapozták meg a típus hírnevét. Különösen az 1.8-as motorral szereltek a jók, azok már mennek szépen keresztbe is, ha kell. Az NB-ben volt 99-ben az Anniversary modell, ami hatos váltóval, 1.8-as motorral, Bilstein futóművel és sperrel jött ki, na az nagyon finom áru.
Sajnos ezek sem jönnek ki egymillióból. Én elkezdeném szokni a régebbiek formáját, de legalábbis kipróbálnék egyet, azokban is van élmény. Higgyen nekem, három NA-m és egy NB Anniversary-m volt, de mentem a sima 1.6-os NB-vel, az 1.8-as és a 2.0-es NC-vel is, tudom mit beszélek. Az MX5 NC 2.5 milliónál kezdődik, úgyhogy még erősen spórolni kell, ha ez kell.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.