Kocka hétülésest venne

2016.04.02. 09:52

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Üdv Mester!

Nagyon sokat olvasom a véleményed, és respect a messze menő őszinteségedért és segítőkészségedért! Azt gondolom, a cím önmagáért beszél, de hogy egyértelmű legyen, mégis kifejtem. Előzményként annyi, hogy teljesen megelégedve használok hat éve egy 7 személyes Dacia Logant. Gyermekeim most éppen 5, 6, 8 évesek. Napi szinten nincs szükségem a 7 ülésre, de ha az anyóst kell vinni, jó ha be tud ülni hátra – jóóó, ez volt a poén helye... De nem mindegy, hogy egy kocsival megyünk, vagy kettővel-anyósnak se kocsi, se jogsi, gondolhatod a felállást.....

Nagyon nem tudott érdekelni a Dacia presztízse mikor megvettem, elégedetten élveztük mind a 120000 kilométerét az elmúlt 6 évben-második autó. Ellenben feszített mellkassal jöttem ki a szervizből, mikor egy teljes vezérlést cseréltünk alapjáratival, vagy mikor tankolunk –pláne németben, igaz invesztáltam az LPG-be, így nevetséges a fogyasztása. Mikor kimegyünk németbe, az autópályán öten, teli csomitartóval is nevetségesen tartja a 180-at az első emelkedőig. Na, és itt jön az első probléma, kellene bele még 30 lovacska. Több nem, mert így is fickós (a 90 LE), ha csak egyedül ülök benne- ez persze szubjektív, én az a típus vagyok, aki tisztában van a saját mentalitásával, és még viccből sem ülnék be egyedül egy 150+ lóerős kocsiba... De kéne a kraft, ha családilag megyünk.... Az álom, egy 7 üléses, LPG-s, S-Max lenne, de miután hónapok óta még a 7 üléses benzines S-Maxból is 3-4 darab van, ezért újra kell gondolnom. Lassan ott tartok, hogy veszek egy szalon benzinest. Azt gondolom, a prioritások a fenti sorokból kiolvashatók – röhejesen olcsó fenntartás, röhejes fogyasztás – akár további beruházások árán is (LPG), röhejes ár/értékvesztés, akár szükség +2ülés. Szerintem az autó benzinnel megy vagy gázzal, de ha át is nyergelnék dieselre, a kettős tömegű és a részecskeszűrő árnyékában semmiképpen sem szeretnék élni. Mindenre nyitott vagyok, várok ötletet, javaslatot, bármit szívesen vennék (kínomban a Tourneoval is szemezgetek...) Márkától, presztízstől, mindentől függetlenül-persze a fentieket figyelembe véve!

Köszönöm

Kedves András!

A Ford S-Max nagyon jó autó, bár valóban kevés a benzines belőle. A Galaxy-ból ugyanúgy van kétliteres benzines, az is nagyon jó, és nem olyan puruttya kivitel, mint a Tourneo. Ha nincs itthon, akkor kell hozni kintről, kint sincs sok, de mégis nagyobb a választék, mint itthon. Az utóbbi időkben már egyébként sokan kezdenek átállni a benzines buszokra, különösen, akik anya taxiként használják a városban.

Nem egyet hoztam mostanában ilyen célra, mert igaz, hogy többet eszik, mint a dízel, de nincsenek olyan problémák, mint a dízeleknél. A félreértések elkerülése végett annyit hozzátennék, hogy egy csomó benzines autóban is van kettőstömegű lendkerék, csak az emberek azt hiszik, hogy csak a dízelekben van. Az S-Maxban és a Galaxy-ban is van. Ismeri a mondást, akinek majma van, legyen pénze banánra. Szerintem egy több milliós autónál bele kell, hogy férjen 180 ezerért egy kettőstömegű, azt nem kell minden héten cserélni. A kettőstömegű élettartamát egyébként nagyban befolyásolja a használat. Ha kis fordulaton erőlteti a motort, az nyírja a lendkereket, célszerű kétezer körül vagy fölötte tartani a motort. Leállításnál, indításnál a kuplungot be kell nyomni, ezzel nagymértékben meg lehet hosszabbítani az élettartamát.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.